Hollywood uppköpt av Junkyard

Skulle precis surfa in på Hollywood för att spana lite av vad som finns kvar av årets utbud.. Nu visar det sig att dom slagits ihop med Junkyard, dom med. För några år sedan så köpte ju Junkyard upp Boardstore, där jag typ köpte allt.. När jag var inne på butiken (för typ 3-4 år sedan) i Trollhättan så fick jag till svar att dom slutat sälja snowboard prylar och dom hänvisade mig till Stadium eller intersport..
Så nu har dom alltså gjort samma sak med Hollywood. Så priskrigandet kommer alltså bli obefintligt nu..
Vad finns det för svenska butiker kvar nu förutom Ridestore (som jag inte ger mycket för längre) och typ Standtall..?

belsam

Medlem
Äckligt av dem att köpa upp affärer och nedmontera kärnverksamheten. För det behövs ju fler själlösa "alternativa" modeaffärer med stora märkestryck från en svunnen tid. Kan de inte köpa upp J lindeberg istället? Göra alla en tjänst, inte bara sitt eget rövhål.

snej

Aktiv medlem
Äckligt av dem att köpa upp affärer och nedmontera kärnverksamheten. För det behövs ju fler själlösa "alternativa" modeaffärer med stora märkestryck från en svunnen tid. Kan de inte köpa upp J lindeberg istället? Göra alla en tjänst, inte bara sitt eget rövhål.
Det går ju lätt att misstänka att det finns en anledning till att ägaren till Hollywood valde att sälja (det går rimligtvis inte så bra just nu). Om det då står emellan att företaget läggs ned eller köps upp så kan jag tycka det är lite onödigt att kalla uppköpet för äckligt.

Jag fattar grejen med att Hollywood säljer om det nu går dåligt. Men just det att man ofta får en ”favorit-vibe” för en del butiker man handlar från. Så är det så tråkigt att se favvobutikens varumärke falla in under Junkyards ”alternativa” mantel där dom 90-tals-disco-klädda medarbetarna bara suckar, himlar med ögonen och pekar mot deras vägghängda datorer om man frågar efter något specifikt..

Kan sakna den gamla goda tiden när junkyard handlade om brädåkning. Dom som jobbade där visste vad en skateboard och snowboard var och visade görna upp i parken hur dom skulle hanteras. Det var en svunnen tid.

Ska absolut kolla Inlandet.se

Det går ju lätt att misstänka att det finns en anledning till att ägaren till Hollywood valde att sälja (det går rimligtvis inte så bra just nu). Om det då står emellan att företaget läggs ned eller köps upp så kan jag tycka det är lite onödigt att kalla uppköpet för äckligt.

Hasse_Lindborg

Aktiv medlem
Ägarna är passionerade
Jag fattar grejen med att Hollywood säljer om det nu går dåligt. Men just det att man ofta får en ”favorit-vibe” för en del butiker man handlar från. Så är det så tråkigt att se favvobutikens varumärke falla in under Junkyards ”alternativa” mantel där dom 90-tals-disco-klädda medarbetarna bara suckar, himlar med ögonen och pekar mot deras vägghängda datorer om man frågar efter något specifikt..

Kan sakna den gamla goda tiden när junkyard handlade om brädåkning. Dom som jobbade där visste vad en skateboard och snowboard var och visade görna upp i parken hur dom skulle hanteras. Det var en svunnen tid.

Ska absolut kolla Inlandet.se
Ägarna är passionerade snowboardåkare på högnivå.(och då menar jag så som före detta sponsrade åkare, landslagsåkare delvis) Några av de surfar så fort de kan och så vidare. De jobbar en del själva i butikerna och kan jag tro. :)

unsuspected

Aktiv medlem
Apperiff workshop
Burton
Brädkultur
Inlandet
Standtall
Stuntwood
Vo shop
Har alla både en fysisk butik och en webshop.
Miniosnow har en webshop

Finns säkert fler som jag inte kommer på eller vet om.

belsam

Medlem
Jo det är ju tyvärr så att brädaffärer ofta måste luta sig lite på att folk som inte åker ändå köper kläder. I övrigt tror jag kidsen har slitit lika mycket trä, metall och gummi i pestens tid som alltid. Junkyard har däremot vänt på steken och är som en arabaffär på möllan som säljer allt som de kan tänkas få ut pengar av. En tingel-tangelaffär som också säljer brädor. Av någon anledning så har de blivit "skateaffären" bland folk som inte har någon aning och vips var stödpengarna för brädaffärerna borta. Att de sen säljer mest av de märkena som inte har något som helst med brädkultur att göra, eller de som aldrig borde varit i branschen(nike, adidas, wesc osv) gör inte det hela mer hjärtligt.

Företagsinformation
Junkyard startade 2002 som en liten skatebutik men har idag vuxit till skandinaviens största nätbutiken för street fashion. "We are fashion, street and sports" och kombinerar dessa tre element för att hitta den perfekta balansen. Med våra egna varumärken SWEET SKTBS, JUNKYARD och ett stort urval av externa varumärken hjälper vi dig att hitta din personliga stil. Blanda stilar, märken och material precis som du vill. Med Junkyard kommer du att våga vara dig själv.
Junkyard.se - We are fashion, street and sports.
Lacoste piké för 1700:- nån?
Äckligt.

Jag har beställt en del från blue-tomato.com
Lite längre leveranstider än om man beställer inom Sverige, men dom har verkligen allt.

madness

Aktiv medlem
Sen har vi https://www.hazeland.eu/ också (ingen fysisk butik), men jag vet inte hur seriös Hasse är. ;) Han verkade faktiskt lite mosig i kolan när jag snackade med honom.
Hasse är en trevlig herre. Har varit med i snowboard scenen i många år. Var sponsrad av Forum på 00-talet, åker för SP bindings nu. Sen vet jag inte hur han är att handla av.

Heddious

Aktiv medlem
En tyst sekund för Junkyards gamla slogan: "always online – never inline".
Har nog fortfarande några gamla stickers med det trycket som ligger och dammar i någon låda.

(Visst, en gnutta tröttsamt att smådissa inlinesåkare, men det var en fan så mycket bättre slogan än "we are fashion, street and sports".)

Känns som att Junkyard anno 2020 har blivit det Zoovillage var när Junkyard fortfarande hade fokus på skate.

MackT

Medlem
Jävligt tråkigt att hollywood försvinner, har tyvärr också mestadels tråkig erfarenhet av junkyard så svårt att anta att det blir bättre framöver. Hollywood var ju återförsäljaren som var bäst för oss konsumenter och tog priskriget på brädsport mot tex stadium på allvar. Tråkigt för dudesen som stod i Gbg-shoppen o kunde sina brädgrejjer, nån som vet vad som händer med hollywoodbutikerna..?
”Support your local dealer” - no more..

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp