Hopp till 360 och 540

T

TomteRock

Guest
Testade att göra en 360 idag och det gick inte så bra för hoppen som vi har där jag åker skidor är typ olika men jag undrar vilken strolek och hur ska landningen vara när man typ gör en 360 eller 540 för där testade jag det största hoppet och då så är hoppet helt förstört och där ladningen är är det nedör.

man kan göra 360 på nästan vilket hopp som helst, men det beror på hur snabbt man kan snurra, testa 180 först så du får lite känsla av snurret i hoppet du vill klara av först, sen ere bara å dra i rotationen med armarna så sitter den !

Teddan

Ny medlem
Det enda problemet med att landa i nedförsbacke är att man kan få bakåtvikt... Knepet är huvudet, du måste föra huvudet åt det hållet du vill snurra och kroppen kommer att följa med när du lyfter. För sedan huvudet runt hela vägen tills du är runt, och försök fästa blicken på landnings ytan, lär du dig huvud-grejen kan du göra 360 på en liten puckel som körts upp i backen!. (Tips börja med 180)

Henrik_koivisto

Ny medlem
alltså 360 kan man göra på marken om man e snabb på att snurra..
Men om du ska göra en 3a eller 5a i luften kan man hoppa i alla möjliga storlekar på hopp.. Det e dock lättast i ett lite större hopp då du har mer time i luften..
Men som skldpaddan skrev så gäller det att titta över axeln tills du ser landningen.. när du ser landningen är det bara plocka in dig och åka vidare..
Nerförsbacke är obligatoriskt i hopp btw..

Kronan

Ny medlem
Dt är mycket lättare att sätta en 360 lr 540 i en FLACK kick i början och säg 3-4 m långt hopp kan väll vara lagom att lära sig i. men testa med 180 först så att du känner hur du sak få snurr.

Rider

Ny medlem
börja att testa att snurra i några små hopp. sen kan du ju prova i lite större hopp med en flack kick och lång laning.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp