Hur får jag goggles att stanna kvar på hjälmjäveln

Brannland

Ny medlem
tja jag har en smith variant brim hjälm,
en hjälm med skärm helt enkelt! men vill få goggles att stanna kvar uppe när jag har av dem, inte hänga längst bak efter att man typ nickat åt nån!

Tips? Jobbar i skidskolan så är lite av ett måste att ha dem uppe

/andreas

Kumlin

Ny medlem
ha dom under hjälmen kanske :)? många som har : mössa skid goggles sen hjälm :)

Brannland

Ny medlem
joo men ser lite oproffsigt ut i skidskolan!, vill ha dem på hjälmen på ett smart sätt

N

No-Name

Guest
köp nya som har silikon på bandet?

jonathan_chips

Ny medlem
Varför måste du ha dom på huvet för att du jobbar i skidskolan? Har du en sån hjälm får de helt enkelt acceptera att det inte går..

Doggystyle

Medlem
Dra upp dom och sätt dem på skärmen. Asså längst ut, det borde la gå bra förutom att bandet töjs ut

Brannland

Ny medlem
köpte nya smith goggels phenom tror jag de hette, de är då de inte vill sitta kvar,
hur fixar man silikon till bandet? går de att lösa?

J-Rosenqvist

Ny medlem
jag hade samma problem idag med min skatehjälm, förut har jag tagit en ca 11 cm lång självhäftande kardborreband och satt vertikalt i mitten av bakhuvudet, sätt den "vassa" biten på hjälmen, den räcker men man kan ju ta den luddiga biten och sätta över sen så att google strappen blir helt låst MEN den har ju också klister på baksidan så då kanske man ska sätta en bit nylonstrap på den så det blir snyggt, och sy ett par stygn?

Hoppas min förklaring går att förstå:)

Men i sann D.I.Y anda så vore det ju inte helt svårt att spritsa på lite våtrums silikon !? tror den behöver torka i ett dygn och zicksackmönster lär ju vara att föredra!

Mactilda

Ny medlem
Nej nej nej. Ta din limpistol och limma på bandet i strängar. Gegga ner det i resåren ordentligt. När det torkat så glider de inte på hjälmen. Jag menar alltså inte att du ska limma fast dem på hjälmen utan som andra föreslagit öka friktionen. Jag använder denna metod på bikinibyxor för att de ska sitta på plats.

E-lindberg

Ny medlem
om du ändå inte ska ha dom för ögonen så behöver du väll inte ha dom alls och då finns det inget problem

W

Wallstedt

Guest
Man har inte goggles på hjälmen, man har dom under:)

M

Misterister

Guest
E-rik sa:
om du ändå inte ska ha dom för ögonen så behöver du väll inte ha dom alls och då finns det inget problem
Eller hur, ha på dig dom över ögonen som de ska sitta eller ta av dom?
Se proffsig ut på en skidskola vet jag inte om du behöver göra. Tror inte de som är på skidskolan dömer dig. Dessutom ser du inte mer proffsig ut med gogglarna uppe på hjälmen.

kodiak

Ny medlem
knäpp upp hakbandet, vinkla hjälmen bakåt så att hela pannan syns, sätt gogglarna i pannan. klart :)

Topp