Hur fick du ditt paket från Telemark-Pyrenees?

Yatzy

Ny medlem
Tjenare!

Från en desperat: Jag beställde ett par Scarpa telispjäxor från Telemark-Pyrenees. Dessa ska ha skickats med expressfrakt via Chronopost (tydligen en del av La Poste) den 18/1. Paketet har scannats i ANGE-SE (depot 0308) den 24/1. Sedan är det borta.

Om du har beställt från Telemark-Pyrenees; hur fick du paketet? Hämta på posten? Utkört av speditionsfirma? Vilken då?

Jag har en taskig sits eftersom pjäxorna är betalda med kortet men är försvunna. Telemark-Pyrenees svarar inte på mina mejl trots att jag uttrycker mig hövligt på engelska. Posten i Sverige vet inget. Chronopost i Norge och Danmark svarar inte heller på mejl. På Chronopost.fr hittar jag ingen mejladress och förresten kan jag inte franska.

Har någon ett förslag? På fredag åker jag till Val d'Isere. Vore ju kul att ha pjäxorna då...

nooki

Ny medlem
Hej!
Jag har beställt pjäxor därifrån. Inga problem alls, de kom med posten, bara att hämta ut med avi som vanligt. Jobbigt läge! Har inte posten nån försäkring?

Yatzy

Ny medlem
Hej hej.

Kanske bäst att avslöja hur det hela avlöpte!

Jag fick som sagt inte svar från T-P på mejlen så jag ringde helt sonika dit. Jag fick ett mycket vänligt bemötande och han som jag talade med skulle ringa till franska posten dvs "chronopost" och kolla vad som hänt. Sedan ringde han tillbaka till mig inom en timme och då hade dom gjort upp om försändelsens värde och han sa att dom skulle skicka ett nytt paket med pjäxor. Då var det bara några dagar kvar tills jag skulle åka till VDI. Vi kom överens om att han skulle skicka pjäxorna direkt till mitt hotell där och så blev det. Japp! Slutet gott allting gott. Pjäxorna är dessutom perfekta!

Jag har sedan dess fått ett brev från svenska posten som gör en utredning om vad som hände med mitt första paket. Seriöst! Egentligen har jag ingenting att anmärka på någon parts agerande, men lärdomen är att man ska kontakta kundtjänst tidigt om något är fel för ingenting händer av sig själv. Sen verkar det vara klokt att använda telefonen istället för mejl ute i stora vida världen.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp