Hur hittar man boende i alperna (Kaprun/Zell an See)?

Davvvee

Medlem
Tjenare, ska hänga på glaciären i Kaprun oktober-januari och försöker hitta boende som passar en fattig 20-åring. Någon som säsongat i Kaprun eller Zell am See som har några tips? Eller tips i allmänhet på hur man hittar ett ställe att bo i Österrike när man säsongar? Finns det några bra hemsidor, eller får man helt enkelt försöka gå på rekommendationer? Alla hemsidor jag hittar har antingen turistboenden (=20 000kr/månad) eller hyresrätter med flera års bindningstid…

malmbeck

Medlem
Hej!

Skriv ett mail till lokala turistbyrån, de kan ibland ge dig lite kontakter som hyr ut säsongsvis. Leta upp andra forum till exempel engelska forum liknande detta och skriv och fråga där. Lycka till! Önskar jag kunde åkt med dig, verkar vara så nice system! Men det blev Tignes/Valdi för mig i år istället.

Davvvee

Medlem
Hej!

Skriv ett mail till lokala turistbyrån, de kan ibland ge dig lite kontakter som hyr ut säsongsvis. Leta upp andra forum till exempel engelska forum liknande detta och skriv och fråga där. Lycka till! Önskar jag kunde åkt med dig, verkar vara så nice system! Men det blev Tignes/Valdi för mig i år istället.
Tack @malmbeck! Jättebra tips, det hade jag aldrig kommit på själv, får bli ett mejl till turistbyrån. Kaprun är nice, och framförallt snösäkert, och Zell är nice när det finns snö. Tignes är grymt! Hoppas du får en fet vinter🤟

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp