hur långa stavar?

Nojlas

Aktiv medlem
Mina stavar är precis lagom långa.

...
Vad vill man ha ut av den här tråden?
Lite mer intressant hade kanske varit stavlängd i förhållande till kroppslängd, eller frågeställningen "Hur långa stavar ska man ha".
Eftersom frågan är ställd som den är hamnar tråden i OT-forumet tills vidare...

xoce

Ny medlem
Bytte från 132,5 till 125 för ett par år sedan. Har inte ångrat mig. (Jag är 183cm i strumplästen)

xoce

Ny medlem
Sen beror det väl lite på hur man åker också. Jibbare har kort-korta stavar, medan vi som har skidorna till att åka och göra svängar med oftast har längre.

lisamedbo

Ny medlem
xoce sa:
Sen beror det väl lite på hur man åker också. Jibbare har kort-korta stavar, medan vi som har skidorna till att åka och göra svängar med oftast har längre.
okje, men asså hur stor är skillnaden? har man långa lr korta när man kör mer offpist btw?

felix

Aktiv medlem
Höger är 100cm, vänster 110cm efter en köttkvarnsolycka som kortade ena armen.

fredrisch

Medlem
110 cm långa stavar på en typ 175 cm lång human ;)
har funkat grymt hittills!

Senast ändrad:
R

R-R

Guest
Vad är det du vill ha? Vill du ha en formel för hur långa stavar man ska ha? Okej, jag är 185 och mina stavar är 100. Då kommer vi fram til att stavarnas längd ggr 1,85
ska bli din kroppslängd! Inte å värst vetenskapligt en who the fuck carez...
Varsågod!
PS. Detta gäller för "jibbing"(Fanva fult det låter) DS.
Kör du offpist ska de vara längre.... 90 grader med staven upp o ner o grejjer....you kno

Grillo

Ny medlem
R-R sa:
.
Kör du offpist ska de vara längre.... 90 grader med staven upp o ner o grejjer....you kno
Hade hon vetat hade hon nog inte frågat.
Det han försöker få fram är att om du vänder staven upp och ned och håller i den ovanför trugan, så ska armen vara i 90grader vid armbågen, då är staven rätt längd, om man åker skidor och inte "jibbar"

R

R-R

Guest
Grillo sa:
R-R sa:
.
Hade hon vetat hade hon nog inte frågat.
Det han försöker få fram är att om du vänder staven upp och ned och håller i den ovanför trugan, så ska armen vara i 90grader vid armbågen, då är staven rätt längd, om man åker skidor och inte "jibbar"
Vad ska man kalla det då? Skidhoopning? Seriöst, kan du berätta? Newschool låter ju oxå fett gay!

Hjellum

Ny medlem
ta staven upp och ner håll i den biten som hamnar i snön och sätt staven i marken då ska in arm vara böjd 90 grader

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp