Hur mår egentligen Storlien nuförtiden?

Seppuccu

Medlem
Som titeln säger. Högfjällshotellet är stängt pga försäljning, skidortens hemsida ser inte direkt engagerad ut, och en hel del boenden som inte verkar vara tillgängliga för uthyrning.

Har kollat efter alternativ till Skistar som är någorlunda lätta att ta sig till, men blir lite tveksam av det här. Orten har sett bättre dagar, eller?

MnO

Aktiv medlem
Låter som ett alldeles ypperligt sportlovsresmål om liftarna rullar...
Lovköerna i Sälen och Åre har förvisso blivit aningen bättre med åren "tack vare" en segmenterad prissättning över säsongen, men det är ändå en kommers utan like som jag personligen gärna slipper under högsäsongsveckor.

Bgn

Medlem
Storliens liftar rullar om vädret tillåter det, men ibland kan det vara rätt blåsigt däruppe. Om man nöjer sig med de backar som storlien har att erbjuda så är det inte alls dumt ställe att resa til. Idag ägs de flesta stugorna i storlien av norrmänn som är mer intreserade av att köra skoter än skidåkning. Så det är sällan man behöver trängas i skidbacken.
Sen finns det fortfarande ett gäng restauranger där och iaf flamman är riktigt bra.
Lite pistvakt är det väl över stället, får se om det ändras efter att det öppnas en köpcentrum där, om storlien förblir en skidort eller blir nytt Svinesund.

MP1

Medlem
191 fallhöjdsmetrar är inte mycket. Men det finns fin skogsåkning, långa snälla pister för barn. Gillar man att carva pist, vill hålla sig i Jämtland på liten anläggning, är Almåsa betydligt bättre. Men då är man i skogslandet, inte fjällen. 300 meters fallhöjd och utmande backe (plus några snälla).

Seppuccu

Medlem
Tack för input! Jag skulle väl säga att jag föredrar bra skogsåkning där jag kan få vara ifred framför långa, breda, tråkiga pister där "vissa" åker bortom sin förmåga. :) Så Storlien kanske är ett bra alternativ helt enkelt.

Senaste inläggen

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp