Hur ska jag våga?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Hampis

Ny medlem
Hej , jag har åkt skidor sen jag var 6 och nu är jag 13 och jag har åkt twintips i 1 år men jag vågar knappt hoppa.

non som kan hjälpa mig säga hur jag ska övervinna min rädsla.

KevinH

Ny medlem
jag tror inte de finns några tips för de. bara du som kan göra de, bara att ta tag i problemet och utföra de . de är väl mitt enda tips ..

ffff

Ny medlem
tänk som att det värsta som kan hända är att du gör illa dig, och om du kommer haltande till skolan så är det ju bara coolt att du i alla fall försökte. och pressa dig själv hela tiden att göra svårare grejer hela tiden

kappy

Ny medlem
Exakt. Du beöver inte börja på Big-air direkt.

Kör på smågupp, och känner du att du har kontroll och vill hoppa längre så byt upp dig till ett lite större hopp osv osv. Till slut är du på Big-airen! ;D

Jibberisch

Aktiv medlem
Ät spenat och ta dej till baksidan av berget. Där ingen kan höra dej skrika, där ingen kan hjälpa dej, där det är du mot berget. Överlev och du kommer inte känna något större behov av små gupp.

Alt. 1. Säg till din flickvän, att hennes syster är jävligt het och hävda att det inte skulle vara helt fel att ligga med dom båda. Samtidigt. Då kommer skidåkning i ett helt nytt perspektiv.

Alt. 2. Drick finurliga drinkar i Thailand, hyr en R1a. Stila för några nya häftiga vänner och och kör rakt igenom en uteservering. Detta skall, enligt ett nyanlänt mail, från en polare vara en förlösande upplevelse. Det påpekades i mailet att du bör ha fickpengar för att bemöta eventuella skador på uteserveringen samt din inhyrda moped. Summa-summarum, tänk efter före och res alltid, alltid med två pass.

Disclaimer;

Jag tar inget ansvar för utgången i dessa alternativ. Jag rekomenderar inget av dessa alternativ.

Senast ändrad:

Kinkad

Ny medlem
ta fart som fan så att du overshotar på dubbelsvarta så att du verkligen skadar dej!
då kommer du inte vara rädd för nåt längre, eller kanske dom stora hoppen men ändå!...

Aspebo

Aktiv medlem
tåga med några polare, förutsatt att man har kontroll det är ju lättare om du tågar, då kollar du ju bara på den framför hur han gör.

Lycka till

Peace.

kBerglund

Ny medlem
för mej va de bara och köra på .. jag är så van vid att göra illa mej ... så jag bryr mej knappt om att de e farligt xD

rasmusericson

Ny medlem
jadu... det var en bra fråga.. Jag har ju mina motton för att göra saker! läs motto tråden å försök få mood!!!! eller så väntar du tills nån snygg brud står brevid å kollar, det brukar funka faktist!! fast akta så de inte händer nått obehagligt i byxan under luftfärden. Då kan du komma i obalans å ramla!

pusshej leverpastej!

J

jibbba

Guest
1. kör i jävligt små hopp. typ kullar.
2. ta i lite större hopp.
3. ta ännu större hopp
4. ta ÄNNU större
5. nu kan du hoppa. lycka till

oliver_s

Medlem
Kolla på tex, dom som drar dom största hoppen i parken, Se när dom failar en frontflip, dom reser sig upp och kör. Hur ont kan det göra att ramla? tänk så hjälpte mig sedan gick det uppåt och uppåt nu är man på dom större :)

MEstenberg

Medlem
Ollejibbarn sa:
Kolla på tex, dom som drar dom största hoppen i parken, Se när dom failar en frontflip, dom reser sig upp och kör. Hur ont kan det göra att ramla? tänk så hjälpte mig sedan gick det uppåt och uppåt nu är man på dom större :)
dagens bump

J

jeppeejakobsson

Guest
ta tid på dig det kommer snart ska du see börja i små gup :D lycka till

Secco

Ny medlem
Ollejibbarn sa:
Haha ja. Men om du sen frågar dessa gossar vad dom brutit genom åren ska du se att listan görs lång. Lite väl naivt tänkande. Jag e på medelstora hopp nu å vägen dit har ju självklart gjort ont, är nog mer så man får se på det. Du KOMMER skada dig. Men det som inte dödar dig.. ;)

linder

Aktiv medlem
Secco sa:
Ollejibbarn sa:
Haha ja. Men om du sen frågar dessa gossar vad dom brutit genom åren ska du se att listan görs lång. Lite väl naivt tänkande. Jag e på medelstora hopp nu å vägen dit har ju självklart gjort ont, är nog mer så man får se på det. Du KOMMER skada dig. Men det som inte dödar dig.. ;)
jag har failat många fronts/backs i svarta hopp och har aldrig brutit något, finns dom som är sköra och dom som är lite hållbarare :P

MedlemJapaner

Ny medlem
Det är ingen idé. Vågar du inte kan du lika gärna lägga ner. Börja samla frimärken istället, krävs måttligt med mod och galenskap till det.

ar81

Ny medlem
Mycket snack om att gå ut och skada sig, ligger ju något i det men vafan skadorna kommer när de kommer... knappast något som behöver provoceras fram. Jag är i samma situation fast dubbelt så gammal som du och lite till. Började förra året och var inte nöjd med utvecklingen men tar det hellre i min takt än skadar mig ordentligt.

Mod går att träna upp, förra veckan vågade jag inte hoppa på kudden i Branäs... några timmar senare hade jag noll respekt för skiten =) Mitt tips är att åka dit och lattja! Tyvärr är ju kudden inte verkligheten direkt, jag måste fortfarande börja från grunden med små hopp... men att våga ladda på före kudden gör ändå att man känt på det (och viktigast av allt, att man haft jävligt kul och inte tappar lusten att fortsätta nöta).

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp