Hur stort hopp är lagom

Jull3J

Ny medlem
Hur stort hopp är lagom
Hej jag undrar om det är ngn som vet ungefär hur stort ett hopp behöver vara för dra 540,720,900 och så vidare... Har bara satt 540 5-10 gånger men vet inte om det är jag eller längden mellan hopp och landning?

SNÄLLA KOMENTERA!

Hur stort hopp är lagom
Beror ju hur snabb man är på att snurra. För att sätta 540,720 behöver ju inte alls flyget vara stort men då blir det ju spin to win typ. Du lär ju inte hinna lägga en grab då iaf. Behövs ju ganska stort flyg om du ska sätta 540 och mer med en grab.

Hur stort hopp är lagom
Hoppet måste vara 10 meter större för varje 180 du ska hinna med.
Nej men det finns ingen gräns, går ju enkelt att göra tex 540, 720 och 900 i skitsmå hopp men också i större hopp som det är enklare i.

Hur stort hopp är lagom
om jag sägger så då att jag måste öva upp snurren kanske? Vet ju inte om jag är snabb men har sett en del som snurrar zatan!

Hur stort hopp är lagom
du får väl anpassa hastigheten på snurren om du hoppar i olika stora hopp... det säger väl sig självt...

Senast ändrad:
Hur stort hopp är lagom
haha ja du behöver inge stora hopp.. jag la 900 i ett hopp med 2 meters platå i trysil.. alltså de handlar bara om teknik!

sen om du vill få skön rotation som inte går så himla fort så borde du satsa på hopp som ligger 10 meter+

då behöver du inte snurra så satans fort och får bättre kontroll på snurrarna

Hur stort hopp är lagom
ta det största hoppet du hittar =) jag suger fullkomligt på att snurra i små hopp det är juh sjukt äckligt. ta ett fett hopp då äre lungt å du får snyggare flow lixom ist för att snurra skit fort det ser juh inte så snyggt ut...... =)

Senast ändrad:
Hur stort hopp är lagom
satsa på största möjliga! Kanske inte går så bra i början MEN nångång måste du ju börja i stora hopp också va? om några år då du e med i JOI tackar du mej =)

Hur stort hopp är lagom
typ som telia-kicken i bräcke, nån som vet ung, hur stort de är?? svårt o avgöra när man bara hoppar i de o inte kollar från sidan :P

Hur stort hopp är lagom
Du behöver ju inte ha ett så stort hopp, De handlar ju om teknik och hur mycket du trycker ifrån och hur snabbt du roterar, välj ett hopp som du tycker är skönt att hoppa i

Hur stort hopp är lagom
crillicious sa:
Beror ju hur snabb man är på att snurra. För att sätta 540,720 behöver ju inte alls flyget vara stort men då blir det ju spin to win typ. Du lär ju inte hinna lägga en grab då iaf. Behövs ju ganska stort flyg om du ska sätta 540 och mer med en grab.
FLYYG ?????? ahahh

Hur stort hopp är lagom
Jag vill minnas en solig dag i April då Wester lovde att göra 1260 i ett 3 meters hopp om Erik (tvåre kollega) testade backflip i samma hopp. Erik testa och gjorde sin berömda vertikala 180, vilket ledde till att Jako snällt fick göra sin 1260, vilket han gjorde. Man kan snurre jättefort om man vil.... jag kan inte, men vissa kan

Tillbaka
Topp