Husbil i Tyrol, någon som har några tips? (snow card Tyrol)

VictorSjodahl

Ny medlem
Tjena! Drar snart iväg med husbil till Österrike och tänkte köpa Snow card Tyrol. Om allt går som jag hoppas blir jag där hela säsongen. :)
Är främst ut efter orterna med fina offpist möjligheter. Någon som testat bo med husbil i Österrike, brukar det va några problem med att fricampa där?

Olangu

Medlem
Jag bodde i husbil i Österrike för några år sedan. Hade kortet för hela Salzburg-området. Inga problem alls för oss att fricampa. Ofta finns bra toaletter och möjlighet att hämta vatten på alla tåg-stationer. Kan varmt rekommendera att besöka badhus framförallt i de mindre orterna och uppleva den Österrikiska bastukulturen. Ett stort plus om du kan några ord tyska.

Hör av dig om du har fler frågor.

jcca

Medlem
Vissa orter är lite kinkiga med att campa vid liften, ett tips är att hitta lite mer gömda parkeringsplatser som ev har någon minuts promenad till liften istället. Annars är det bara att testa, värsta fall får du flytta husbilen bara 😊

Kolmajs

Medlem
Noterade i somras att det var husbilsförbud vid liftarna i Kitzski. Stod på camping utanför kitzbuhl. Den var inte billig men det ingick spa mm

Topp