Husvagn i Canada

KrisNor

Ny medlem
Hei, jeg drar til canada i begynnelsen av januar. Har ikke planlagt så mye mer enda.
Men har lyst til å ha en husvagn for billig boende og for å kjøre litt rundt. Noen som vet hva de koster i canada.
Jeg drar alene så hvis noen vil være med er det bar å ta kontakt.

Pinello

Ny medlem
Hhahah , jag och två till var säsongen 06/07 i Bc - Canada, och hyrde då en husbil av MyPlanet. Det är grymt flexibelt men samtidigt är det också lite meck. det är smart att innan kolla upp vilka ställen som har camping, för man behöver ju elen och vatten( vi hade inget vatten på för det skulle frysa för att det var så kallt. Fernie hade en väldigt fin camping med duschar och Hot tub(sjukt!) jag tror det kostar runt 150:-sek per natt om jag inte minns fel. Lake louise hade också ett ställe men eftersom det inte finns nån direkt by där så bor man helt själv mitt i skogen typ. kanske finns något nere i banff. Jag tror inte kicking horse hade någon camping så vi fick bo på parkeringen när vi var där, funkar ett par dar men sen när propanen börjar ta slut blir det kallt. Red mountain tror jag heller inte hade någon riktigt camping vi bodde iallafall på parkerringen där också. Dom flesta ställena har campingar men dom är ju stängda på vintrarna, så kolla upp var det finns.
Bensinen är ju billig men våran bil drog så mycket så det gick jämnt ut med var det kostar att köra en vanlig bil här hemma. Mat kostar ungefär som här i sverige, det mesta kostar ungfär lika som här. Vi la ut ungefär 60 000:- per man för tre månader med flyg till vancouver t/r och hyra av bil och allt sånt skit. skipass köpte vi ett super pass där lake louise -fernie-nakiska-kimberly ingick . sen tillkommer det massa grejer som man inte räcknat med innan som taxor för bc och alberta. Vi handla dock en del prylar så det kanske går att komma undan lite billigare. ha det fint!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp