hyra stuga om man är under 18?!

• Trådstartare maxhallgren
  • Start datum
M

maxhallgren

Guest
Finns det möjlighet att hyra stuga eller liknande när man är under 18? tex i trysil eller hemsedal.
hörde något om att det bara behövs föräldrarnas underskrift för att få hyra, stämmer detta eller?

tack på förhand!
pz

M

maxhallgren

Guest
greeney sa:
på vissa ställen får man inte ens hyra under 20... hoppas ni blev nöjd med svaret! varseggod på förhnad
nääe, vi blev inte nöjd med svaret. någon annan som vet något som ger en något?

Charl0tt3

Ny medlem
Tror det er ganske vanskelig, ihvertfall i ferier og sånn(de har mildt sagt hatt litt problemer med bråk og fyll). Vet ikke hvordan det er ellers da. For idrettslag og slikt skal det gå bra tror jeg.

På trysil booking står det ihvertfall:

Leietakers ansvar:
Leietaker/bestiller må være over 20 år, dette gjelder også for ansvarlig på hytte/leilighet under oppholdet. Legitimasjon må fremvises ved innsjekk.
http://www.trysilresort.com/Booking/

Senast ändrad:
M

MattiasSt

Guest
I Ramundberget fick i alla fall jag o några polare bo när vi va 17 år. Vi fick fylla i ett intyg med föräldrarnas underskrift som visar att de har ansvaret för stugan. Vet inte om det gäller allt boende i ramundberget. Det finns boenden i Tänndalen där man har samma möjlighet också.

Senast ändrad:

Oskarius

Medlem
Ok så här ligger det till, man bokar i förväg, dyker upp i tid o betalar kontant så antar dom förmodligen att man har åldern inne, så gjorde iaf vi när vi var yngre. Skit i att fråga det gör bara att dom man pratar med tänker efter. Är ni över 15 och ser ut som er ålder eller äldre så är det lungt på de flesta små campingar, håll er undan från skistar bara.

Kom ihåg nämn inte att ni är yngre än 18 bara;) det är lungt.

Basse_G

Ny medlem
har ni inte någon poolare eller något syskon som är över arton då? för i så fall även om han inte ska åka med så kan ni stå på honom. men då får ni vara jävligt noga med att städa för om han/hon är äldre en er fins chansen att han/hon även är starkare

Caiman

Ny medlem
på skistar till t.ex sälen har jag för mig att det är 16 år , men är osäker på om man behöver föräldrars underskrift, men kolla upp det.

Nosskire

Medlem
Det går... Ring och var lite trevlig, erbjud att lämna deposeton på några tusen etc så brukar det lösa sig. Lättare med privata.

johan

Administrator

Skärmavbild 2022-10-04 kl. 10.37.52.png

?

Christiam

Aktiv medlem
TS bör alltså vara cirkus 32 vid det här laget, man blir ju nyfiken och undrar hur det gått sedan dess?!…
Jag gissar att dom hyrde som minderåriga, festa lite för hårt och dagen efter saknades ett handfat, en fåtölj det mesta av porslinet och annat smått och gott. Eller saknades, det låg nedanför balkongen.
Utifrån min erfarenhet av att varit ungdom och sett andra ungdomar så kan jag ha rätt.
Är TS dessutom från Malung så är jag säker på att jag har rätt.

Topp