Imma i mellan linserna

LtAldo

Ny medlem
Imma i mellan linserna
Hej

Jag har haft mina oakley crowbar i ca 2 år nu och de har funkat helt perfekt fram till för några dagar sedan.
När jag stod och kollade på en tävling under en timme så sköt jag upp brillorna i pannan och hade dem där tills jag skulle börja åka igen (det snöade hela tiden).

Sen när jag skulle åka iväg så har de immat igen. I vanliga fall brukar det försvinna efter att man har åkt ett tag och i värsta fall så brukar man bara behöva torka med påsen så försvinner det.
Men det försvann inte och är fortfarande kvar nu flera dagar efteråt. Det har bildats som en fet hinna mellan dubbelglasen som gör att det är som att åka i dimma.

Finns det något jag kan göra eller är det bara att köpa ny lins?

Imma i mellan linserna
hmm diska den? Nej jag vet faktiskt inte. låter konstigt. Du hade inte massa hårgele som blev varmt och ångade och nu sitter i din lins?

Imma i mellan linserna
hände samma sak för mig, jag var trodde också det var imma mellan glasen men de visade sig vara anti-fog linsen som försvunnit från innerglaset. prova att lägga linsen mot en fläkt i lagom värme i nån timme, försvinner de inte är de bara att köpa en ny lins.

Imma i mellan linserna
Det sitter på insidan av linsen(inre). Har du torkat med påsen inne i googlarna när det är fukt på linsen där så är det kört!! Tyvärr.... Får man fukt på insidan ska man ta bort fukt(pärlorna) mycket försiktigt och sedan låta dom självtorka. Allt står ifs i skötselråden som ligger med när man köper googlarna. Så tyvärr tror jag du måste köpa ny lins(går oftast ej på garantin)

Imma i mellan linserna
men dom immar ju om de e kallt ute och du har åkt mycket och är svettig och her up gogglarna på varmt, iom att linsen e kall

Imma i mellan linserna
fick så på min gammla lins fick inte bort de haha de slutade med att ja prova me t-röd men funka inte då heller hehe aja hände samma sak för min polares googles nu å vi góar for superunknowns tips ;P

Imma i mellan linserna
har haft samma problem när ja torkade av min när den var blöt..
men de går att fixa! funkade för mig iaf!
bara att gå in på nån glasögon butik, typ synsam elr nåt.
dom putsade min med nån putsmaskin då gick allting bort! :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp