Imma på skidglasögon med Sweet Protection Switcher hjälm

Nordman

Ny medlem
Testade just min nya Sweet Protection Switcher, Switcher MIPS Helmet | Sweet Protection och jag tycker att jag får imma på glasögonen. Inte jättemycket, men hela tiden lite störande imma. Hade en gammal POC Fornix innan, och med den hade jag aldrig problem med imma.

Är det fler som upplever samma problem med den hjälmen?

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Köpte min för drygt två år sen, så de kanske har ändrat nåt, men jag har inga problem med imma. Kör med Oakley Flight Deck XM goggles.
Kanske är otur med hur ventilationen i hjälmen och goggles är placerade i ditt fall?

Koppelman

Aktiv medlem
Kör Oakley Fall Line XM och det fungerar utmärkt, mycket nöjd med hjälmen. Har även ett par O frame för sämre väder och inga problem där heller.
Tycker också du skall testa med andra goggles för att se om din kombination resulterar i några konstiga (uteblivna) luftflöden som orsakar imma.

Fatboy

Aktiv medlem
Jag kör med Oakley Line Miner och det har också funkat bra.

Nordman

Ny medlem
Kör Oakley Fall Line XM och det fungerar utmärkt, mycket nöjd med hjälmen. Har även ett par O frame för sämre väder och inga problem där heller.
Tycker också du skall testa med andra goggles för att se om din kombination resulterar i några konstiga (uteblivna) luftflöden som orsakar imma.
Tack för era svar, och intressant. Jag hade bara med mig ett par glasögon i backen och det var just mina O Frame 2.0, som då verkar fungera bra för dig. Jag får testa igen med ett par andra helt enkelt.

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp