Införskaffande av bräda

razid

Ny medlem
Införskaffande av bräda
Funderar på att köpa en ny bräda.

Tänkte köpa brädan online - så jag behöver råd om vilken butik online som jag ska köpa ifrån.

Jag är 180cm - vikt ca 90kg - boots ca 44 storlek. Har åkt bräda 1-4veckor varje år i ca 15år.

Åkstil Gärna snabbt och stora skär på välpistade backar, Åker alltid offpist om möjlighet finns. Inga planer på stora hopp i park eller pipe.

Ska upp till riksgränsen i mitten av april och köra heliski med några polare.

Tidigare erfarenheter av brädor är blandat, allt från crap till mindre crap, :) har åkt det senaste åren på en SIMs bräda, 163 cm lång ganska styv, men TUNG - vilket känns galet. Innan det åkte jag ett gäng år på En HOT Mike Jakoby bräda (alltså längesen).

Jag har försökt att hitta en bräda som passar mig, men det är svårt idag. Sist jag köpte bräda så var jag väldigt insatt i allt osv, men men. Så Råd behövs.

Köper gärna burton igen men jag är rätt öppen förslag. Har kollat på brädor som tex Custom X Wide 164 alt Supermodel X wide 164.... but donno som sagt.. Hade jag hittat en online butik som hade customen inne så hade jag nog köpt ny bräda och nya bindningar redan.. Hittar dock inga som har den. Behöver förslag! (har även kollat på series13 custom x modellerna - mycket lockande :))

MVH

mardiman

Ny medlem
Införskaffande av bräda
en hemsida som har mycket grejer inne, dessutom årets grejer på rea nu : www.snow24.de

någon speciell anledning till att du vill ha en wide? med stl 44 på dojjerna behöver du egentligen inte det men du kanske är ute efter extra lyft i puder. sen tror jag inte du kommer tycka din nya bräda är tung :P tror det problemet är ur luften sen ett tag tillbaka

tror att supermodel är det du är ute efter men vänta och hoppas på att pinn kommer och svarar, han är grym på brädor och dessutom expert på burton :P

Nosskire

Medlem
Införskaffande av bräda
Jag har en klockren bräda för dig!

Först om mig och min åkstil:
186 lång, 78 kilo. Åker pist och puder. Snabbt och stor skär. Puder i massor när det finns.

Burton Baron Es 164. Klarar av allt det där och den sviker dig inte när det börjar gå riktigt fort. Gjord med Burtons Vapor skin så den är sjuhelsikes lätt, Har knallat en hel del med den på ryggen! (Vågar nästan säga att det är lättaste brädan som Burton har gjort efter Vapor år 2007 (?))

Custom X hade jag innan den här brädan, bytte den rätt av mot denna och jag är nöjd med bytet. Baron es är bättre på alla punkter förutom i parken och att snurra med :)

Brädan klarar som sagt allt, tagit 28 meters bc kick, åkt isbackar i st.anton och slängt runt den bland träden i Langen skogen i 1 meter puder!

PM för mer info. Pris = Bra !

Nosskire

Medlem
Införskaffande av bräda
mardiman sa:
en hemsida som har mycket grejer inne, dessutom årets grejer på rea nu : www.snow24.de

någon speciell anledning till att du vill ha en wide? med stl 44 på dojjerna behöver du egentligen inte det men du kanske är ute efter extra lyft i puder. sen tror jag inte du kommer tycka din nya bräda är tung :P tror det problemet är ur luften sen ett tag tillbaka

tror att supermodel är det du är ute efter men vänta och hoppas på att pinn kommer och svarar, han är grym på brädor och dessutom expert på burton :P
Bred bräda = Bättre flyt och går rakare och fortare ;) Vikten är en minimal ökning.

Topp