Inga träd!

Christiam

Aktiv medlem
Inga träd!
Åker gör du ovan trädgränsen. Mycket snö har jag upplevt i Kittel & Abisko- Gränsen området.
Kultur glömde jag, det finns på P1.

Senast ändrad:

fredw

Aktiv medlem
Inga träd!
Valfri glaciär med liftar på? "Kultur" finns kanske mer i dalarna nedanför. Zermatt? Finns högt belägna skidsystem ovan trädgränsen med äkta byar (dvs inte Tignes, Val Thorens och Avoriaz etc) särskilt i västra alperna.

PisteCarver

Aktiv medlem
Inga träd!
Börja med att gå igenom Freeride’s Topplistor och sortera efter ”Högsta åkhöjd”.
Ju högre upp man kommer desto mer snö och färre träd brukar det finnas (fysikalisk lag).
”Kultur” kan man tyvärr inte sortera på (vet inte heller vad du menar med det).

Ekan66

Medlem
Inga träd!
Börja med att gå igenom Freeride’s Topplistor och sortera efter ”Högsta åkhöjd”.
Ju högre upp man kommer desto mer snö och färre träd brukar det finnas (fysikalisk lag).
”Kultur” kan man tyvärr inte sortera på (vet inte heller vad du menar med det).
Bra tips! Ska söka där.Med kultur menar jag nån form av genuin lokal upplevelse. Inte turistkomplex som La Plagne.

stojje

Medlem
Inga träd!
Det var bara ett förslag. Har tyvärr inte varit där…än, men har kikat på pistkartor, google earth och kollal lite på guidning. Summan är att de finns rätt bra möjligheter till både trädlös skidåkning och kultur

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp