INNELISTAN: The list for old folks.........

Mes

Ny medlem
INNELISTAN: The list for old fucks

Varken Mes eller Magnus Hedman verkar kunna sluta med hedern i behåll, här kommer en ny tappning av en gammal goding.

INNE

1 Extremskidåkaren
Äntligen är det helt rätt att lägga stora svängar i nedför någon coloir på aiguille du whatever, ta rygg på Glen Plake eller att skramla ned för någon djävulsk isfall! 30 plussarna regerar, tyvärr går några åt!

2 Sociala medier
Vad är poängen med att göra någonting om du aldrig blir uppmärksammad? Du sätter dubbel back flipp med skotern, lägger flacksvängar i amerika, sänker ett helrör jäger i Åre eller får dottern att posera med de rosa skidorna. Bilderna häger ute på fejjan, bloggen innan fingrarna börjar frysa.

3 Kombi
Kick-ass bilen har bytts mot en kombi! Säkerhet prioriteras, självklar såväl hängslen som livrem, men även om du försöker snacka upp din Audi Allroad så är det fortfarande en bil som luktar begynnande flint, övervikt och tråkiga hemmakvällar.

4 Sele
Knattarna har inte ens klivit i pjäxorna förrän friheten, leken och övermodet tas ur dem då det likt hundar sätts i band. Att lämna över sin guldklimp till ännu en skola är självklart för inte kan du lära dem allt du kan. Lifthelvetet är så jobbig för dina dryga två meter, inte formen eller det att du inte sköt skarpt förrän kroppen passerat bästföredatum.

5 Back Country
Nu snackar vi inte att slita på hudarna. Ballast är att efter ha skottat upp en övergigantisk snöhög, ladda på så mycket att du har lika mycket air time som ett inrikesflyg . Bildserien sträcker sig tvärs över landskapet samtidigt som man får huvudvärk av att räka antalet rotationer.

6 Urban skiing
Kan komma att rädda kidzen från innebandyn, friskolan eller fotbollen. Här spelar budgeten mindre roll så konkurrensen är hård för alla söndercurlade som nu möter talang, mod och styrka ur de lägre samhällsklasserna.

7 Thailand
Det spelar ingen roll hur mycket du identifierar dig som skidåkare. När knuffa kommer till spade är det några månader föräldraledig med familjen i Sydostasien som stämplas fast i kalendern. Bra är väl det för knäna är ju lite trasiga, magen stor och om du äntligen skall få chansen att vila ögonen på något vacker så inte är det frugan, konferensstrulet utan något sött vid beachen.

8 Handgjorda skidor
Vare sig du är köpare av ett par dyra hemmapulade skidor där coatingen enbart finns i begränsad upplaga eller själv har tillverkat en skidpress i källaren så har denna trend slagit stenhårt. Varje åkare av kvinna född måste ha sin specialgjorda surfingbräda, förlåt skidpar.

9 Lindsey Vonn
Hon regerar på berget och får alla att tappa fattningen, till och med våran egen butch flata verka helt komma ur spel i närheten av denna guds gåva till mänskligheten.

10 Vin
Några vinglas här och där under veckan, efter gympasset, efter att barnen gått och lagt sig, för att varva ned, för att det är fredag, för att du är värd det, för att det är så gott, bara för att och det är ju bara sådana där personer som tar med barnen in på systembolaget som dricker stadiga groggar gin/vodka!

UTE

1 Parken
Visst kan man hänga och slipa tekniken i parken men över är det dagar då du genom att vara kung i parken var kung på berget.

2 Säsong på ett ställe
Det är ett måste att kunna klämma in ett par kontinenter, japan, en sväng till Alaska, fyllesväng till Åre, lite tidningsjobb i alperna och klämma sommarskidåkning i Norge. Att nöta i st: Anton var ju något farsan gjorde.

3 Anja Pärson
Sorry Anja tror inte du orkar tillbaka! Men gör du det så ta och brotta omkull Lindsey för jag vet att du vill!

Eder Mes

Senast ändrad:
P

pnntus

Guest
"ladda på så mycket att du har lika mycket air time som ett inrikesflyg"
Took The Prize!!!

HeLium

Aktiv medlem
Åhfisatan!!! En MEs-lista!!! Det är så länge sen att jag lyckats få skäggstubb! Fantastiskt! Stort tack!

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Ok, jag är en old fuck. Bara att leva med.
Men två saker stämmer inte. Lika skidsockesurt som vin smakar, gör även den sociala smältdegeln Fejjan. Fy för den lede, och pass för mig.

Men annars, king lista, och synnerligen träffsäkra formuleringar!

I

IngemarH79

Guest
Woot, efter ett par stövlar i björnen

GNU

Aktiv medlem
"2 Sociala medier
Vad är poängen med att göra någonting om du aldrig blir uppmärksammad? Du sätter dubbel back flipp med skotern, lägger flacksvängar i amerika, sänker ett helrör jäger i Åre eller får dottern att posera med de rosa skidorna. Bilderna häger ute på fejjan, bloggen innan fingrarna börjar frysa. "

Yepp. Ligger på fejjan!

millgard

Medlem
På innelistan saknas BB&F, annars är den komplett. Lika given plats som Stenmark - alltid inne.

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Vafan hände nu? Blev rubriken censurerad, eller är jag så gammal att minnet spelar mig spratt?

Senast ändrad:

Vattendroppe

Turtok
Forumvärd
STORPOTATEN sa:
Vafan hände nu? Blev rubriken censurerad, eller är jag så gammal att minnet spelar mig spratt?
Du har intet att frukta, mitt unga, friska minne kan bekräfta att det har skett en ändring!

Vattendroppe

Turtok
Forumvärd
STORPOTATEN sa:
Skönt att höra. Blev lite orolig där att jag redan börjat gå i barndom igen.
Det kanske har något med höjdmeter att göra? Finns det några studier som visar på att stora tryckförändringar med jämna mellanrum över lång tid orsakar tidigt demens? Kanske kan vara värt att kolla på.

Mes

Ny medlem
Stämningen är alldeles för gemytlig nu på fredagsmorgonen. Tar inte till några billiga trick som att säga att brädåkare sedan länge är tillplattade av oss riktig åkare samt att knätofs-telemarkare har en allvarlig sinnesrubbning som envisas lös häl.

En reaktion av hundägarna, de som sätter sina knattar i band, är på sin plats men de lirarna håller väl fortfarande på med avlämningen på dagis. Det brukar inte tas några risker av curlingfolket, inkastningen av knatten på dagis får icke ge några traumatiska upplevelser.

Några snabba kommentarer:
Pontus. wtf- Took the prize???? Visste inte att ynglingar ens kunde läsa längre texter. Word!

VaLium. Skägget gör icke brantåkaren! Du hinkar rätt mycket vin va? Myser till lite på kvällarna när din kropp istället törstar efter spänning, ansträngning och kamp!

KINGEDWARD. To cool for fejjan & inge vin??? Gissar att du bor i husvagn, tar med barnen in på systemet för du behöver ju bärhjälp för att orka med alla Sofiero eller vad den nu billigaste bärsen kostar.

UNG. Du har även en kombi som du kanske skall chippa eller i alla fall montera större fäljar på sommarmackorna!?

Blibdgård. BB&F!? Mat kan aldrig hamna på listan!

Eder Mes

millgard

Medlem
Big, Bad and Fucked up.

Mat? Tja, alla har vi olika preferenser...

assr

Medlem
2 Säsong på ett ställe
Det är ett måste att kunna klämma in ett par kontinenter, japan, en sväng till Alaska, fyllesväng till Åre, lite tidningsjobb i alperna och klämma sommarskidåkning i Norge. Att nöta i st: Anton var ju något farsan gjorde.

sjukt men sant och mycket roligt att det togs upp

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Nämen se god morgon Mus,
Käkat huggorm till frukost? Fint, det gör såklart allt så mkt roligare.

Mes sa:
KINGEDWARD. To cool for fejjan & inge vin??? Gissar att du bor i husvagn, tar med barnen in på systemet för du behöver ju bärhjälp för att orka med alla Sofiero eller vad den nu billigaste bärsen kostar.
Close close, but no cigar. Men visst, Sofiero, bärhjälp, nätbrynja och bitchslaps, så är det. Får man inte längre köra brant, kan man ju i alla fall leva brant. Och det blir inte mkt brantare än så.

Jag förstår du har liknande situation? Citat; "I was a backcountryman... ". Bitterheten lyser likt en praktfinne på en porrstjärneröv, men det är helt ok. Vi skall alla den vägen vandra.

HeLium

Aktiv medlem
För gemytligt?

Mes - Du har rätt. Spot on. Ångesten lägger sig i vardagsrummet, likt dimman över Lützen, när flaskan med för dyrt vin kommer fram på fredagskvällen och jag och frun tittar på På spåret, givetvis i varsen ände av soffan. Då blir det påtagligt att jag bränt en vecka till av mitt liv på kontoret istället för ta rygg på Plake...

Å andra sidan verkar ju jag ha mer spänning i livet än trådskaparens taffliga försök att översätta Hoffmaestro´s Highway man till någon slags homoerotisk längtan efter stora spett på berget...

GNU

Aktiv medlem
Kombi? Jo. Sambon har en japan. Dock med 140 orginalhästar och däck enl. instruktionsboken. Blir fan inga pengar över när man köper barnens kärlek med prylar istället för tid!

Mes

Ny medlem
Frukost är för amatörer men "praktfinne på ...." den var godkännd!

VaLium klampade ner sig ordentligt i vårslasket och avslöjade sin ungdomliga okunskap: Hoffmajonäsarna, flackåkare hela högen, har likt mig själv snott texten från, tror jag, Jimmy Webb. Ikväll när urspårat är över och familjen slocknat råder jag dig att plocka fram en flaska bourbon, 6-pack bud och ge dig ut på en musikalisk resa. Ta en bläcka tillsammans med J. Cash, W. Jennings, Kris Kristofferson & Willie Nelson. Have a good one!

Krävs en kännare för att begripa och avnjuta BB&F!

Trevlig helg på er syltryggar, hemmansägare och yngligar i för gamla kroppar!

//
Mes

Ace_DG

Aktiv medlem
en ny liiisssstaaaa!
hinner inte just nu men det kommer...
/A

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Mes sa:
Frukost är för amatörer men "praktfinne på ...." den var godkännd!
Nej du gosse, det är ganska långt ifrån godkänt med en "praktfinne på....". Har man väl stövlat in i eroteket, valt ut en rulle av senaste och lyxigaste snitt, samt värmt upp med jordgubbstårta, då är det ta mig tusan inte godkänt någon dag i veckan. Tyska snitt då naturligtvis undantaget.

Senast ändrad:

HeLium

Aktiv medlem
Mes sa:
VaLium klampade ner sig ordentligt i vårslasket och avslöjade sin ungdomliga okunskap: Hoffmajonäsarna, flackåkare hela högen, har likt mig själv snott texten från, tror jag, Jimmy Webb. Ikväll när urspårat är över och familjen slocknat råder jag dig att plocka fram en flaska bourbon, 6-pack bud och ge dig ut på en musikalisk resa. Ta en bläcka tillsammans med J. Cash, W. Jennings, Kris Kristofferson & Willie Nelson. Have a good one!
Jaha, där fick man sig en skäppa, goda råd och tillstånd för en fylla. Det duger väl inte att säga nu att man hade i bakhuvudet att flackåkarna hade i sin tur knyckt biten?

Ta hand om sig fröken och trevlig helg.

Mountain_Man

Aktiv medlem
Sanningens ögonblick ... hur inne är egentligen MM?

1. Extremskidåkare
Antar att inte ens Hundfjällets brantaste hang och tätaste skog ger mig någr högre poäng på extremsidan! :(

2. Sociala medier
Inte ens med i Fejanklubben ... men som alltid aktiv på FR. OK eller hur? :)

3. Kombi
Inget snack. Audi A6 2,7T Quattro Avant (chippad...), hamnar högt på skalan! :D

4. Sele
Som 30 ++ är kidsen avselade sedan länge! ;)

5. Back Country
Ähum ... fattar nada ... :cool:

6. Urban Skiing
Ungarna är med stor energi och elegans räddade från de farliga lagsporterna med ett fokus på riktiga män som Sixten och Gunde! :)

7. Thailand
Protest! Nedlåter mig inte ens till att svara på denna punkt. Vad har detta överhuvudtaget med saken att göra? :|

8. Handgjorda skidor
Shit ... har missat det här helt ... kör på massproducerade kinalagg från tysken! :(

9. Lindsey Vonn
OK, hon är spänstig ... men för mig är och förblir det Kari Traa ... :rolleyes:

10. Vin
Precis lika roligt att spendera en tusenlapp på Systemet som det vara att köpa smågodis för en femma när jag var liten (mindre) ... det är dock Champange som är drycken, funkar alltid! :D

Poängen hamnar väl på ungefär samma nivå som i Let´s Dance tredje fredagen. Det man saknar i teknik och elegans får man kompensera med ett brett självsäkert leende!

That´s all kids!
MM

Senast ändrad:

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp