Insats med styrka för goggles?

mrsvahn

Medlem
Någon som provat insats med styrka för vanliga goggles?

Framförallt intresserad av omdömen gällande "extraoptical" då de ser prisvärda ut.

Står och väljer mellan sådan lösning eller hjälm med visir och vanliga glasögon under. Linser är ej ett alternativ.

Screenshot_20221214_083012_Chrome.jpg

pd

Aktiv medlem
Har kört med clip-ins sen 2019 och det fungerar prima.
Köpte mina hos Youzee för en lite större peng. För bild se här.

pd

Aktiv medlem
Tack får undersökas, inga problem med imma?
Inga alls. Händer ju förstås att man får imma på insidan av goggles och då imma även clip-in igen. Men har aldrig hänt mig att enbart clip-ins har immat igen på samma sätt som det kan vara med glasögon.

Schoobang

Aktiv medlem
Jag kör också sånna från Youzee. Jättetrevligt bolag att handla av, och jättebra produkt. Det kan bli lite imma ibland vid blöta förhållanden, men generellt sett inte ett större problem än imma på gogglesen. Att använda den medföljande anti-imm-duken hjälper till, lika så att böja till clipsen så att insatsen inte ligger för nära ansiktet.

MKOL

Aktiv medlem
jag har ingen erfarenhet av clip-ins men har däremot däremot köpt 2 par vanliga progressiva glajjor av extraoptical. Toknöjd med glajjorna och med servicen. Ett av paren blev inte riktigt bra men det löste dom utan att knussla.

Nissec1979

Ny medlem
Har kört Youzee i 4 år och är väldigt nöjd. Inga problem med imma.
Däremot passar de inte alla gogglesramar. Bäst sitter de i Oakley Line Miner. Flight Deck fungerade inte för mig.
Sen passar de säkert alla andra märken

HDTV

Aktiv medlem
Någon som provat insats med styrka för vanliga goggles?

Framförallt intresserad av omdömen gällande "extraoptical" då de ser prisvärda ut.

Står och väljer mellan sådan lösning eller hjälm med visir och vanliga glasögon under. Linser är ej ett alternativ.

Visa bilaga 21282
Jag kör med dem sedan några år, väldigt nöjd och funkar. Men som någon skrev i blöt/fuktiga förhållande kan de imma. Funderar att behandla dem med något imskydd, just in case.

mrsvahn

Medlem
Har kört Youzee i 4 år och är väldigt nöjd. Inga problem med imma.
Däremot passar de inte alla gogglesramar. Bäst sitter de i Oakley Line Miner. Flight Deck fungerade inte för mig.
Sen passar de säkert alla andra märken
Tack för tipsen!
Jag kör med dem sedan några år, väldigt nöjd och funkar. Men som någon skrev i blöt/fuktiga förhållande kan de imma. Funderar att behandla dem med något imskydd, just in case.
Tack, vilka goggles har du erfarenhet av som funkar?

Knotas87

Ny medlem
Efter 15 år med OTG goggles och imma och besvär så sprang jag över denna tråd och slog till på ett par clips-in från youzee. Bra och trevlig hjälp och snabb leverans. Jag var i backen idag och provade.. kan bara säga wow!!! Helt underbart att kunna se ordentligt och ingen imma någon gång.

Dom undre armarna på bågarna fick justeras för att passa mina goggles. Detta gjordes enkelt med hårtork, värmde upp armarna, böjde till dom och höll kvar i önskat läge medans som svalande. Ringde och rådfrågade youzee innan detta gjordes.

Edit: clip-ins'en passade inte i mina OTG goggles för att dom saknar en riktig ram som bågarna klämms emot. Bilden är tagen på ett par "vanliga" goggles.

Bilagor

• 20230305_115220.jpg
    20230305_115220.jpg
    553.5 KB · Besök: 20
Senast ändrad:

Snödjup

Topp