Installera booster strap hur?

lmk30

Aktiv medlem
Hallå där ute!
Ska införskaffa ett par boosters till säsongen men undrar hur man installerar dessa. Har ett par scarpa T1. Behöver man borra nya hål eller? Tacksam för alla tips!

Fred-o

Aktiv medlem
Skulle vilja göra detsamma med mina Crispi XP. Det finns en liten strap men den är helt feldimensionerad.

Edit: Vet dock inte hur man går till väga.

Senast ändrad:

lmk30

Aktiv medlem
Såg de där Scarpa-strapsen och är rätt frestad. Men hur vet man vilken storlek man ska ha, fanns ju en hel uppsjö av längder att välja mellan. Dessutom, hur hårda är de, de vanliga kommer ju i medium och WC?

lleberger

Ny medlem
Fredreik sa:
Skulle vilja göra detsamma med mina Crispi XP. Det finns en liten strap men den är helt feldimensionerad.

Edit: Vet dock inte hur man går till väga.
Jag gick i samma tankar om mina Crispi XP..

Så jag bytte ut en bit kardborre så att skarven mellan hook och loop blir precis där jag viker den genom ögglan, funkar faktiskt riktigt bra.. Nål tråd och en bit kardborre! :)
Men det är en gåta hur dom kunde göra den så feldimensionerad, förstå vilka vader man skulle behöva.. och då skulle inte spännena på pjäxan gå nå.. jevla italiernare :)

Senast ändrad:

lmk30

Aktiv medlem
Beställde Scarpas straps från TP. Verkligen ett klipp! Verkar vara 'medium' modellen av Boostern (3st resårband) och verkar också vara exakt samma produkt som den 'vanliga' boostern fast med förutstansat hål för bakkappan på pjäxan och Scarpa-branding fram. Återstår bara att se hur de är i backen.

Fred-o

Aktiv medlem
Kan du ladda upp någon bild på hur det blev?
Är lite osäker på hur det skulle funka på mina crispi :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp