Gör dig inte dummare än vad du är. Det beror helt och hållet på vilken densitet det är på linern. De som medföljer t.ex. k2's pjäxor är både förformade och mjuka. Finns ingen anledning att gjuta dom om man inte har problem.linkan_110 sa:Intuition liners SKA bakas !
Typ samma som att köpa formsprutade innerskor och fråga sig ? Ska jag verkligen spruta i skummet i dom ?!
Ja, Intersport på Lidingö. Sen kan du ju själv fundera över vilka som har bakat flest liners, och således förmodligen är rätt bra på detREO sa:Japp det var en av dom jag hade i tanke, fler förslag ?
Nej det är inga problem, så varm är den inte, tänk på att du ska ner med foten i pjäxan utan brännskador.Rompa sa:Men är inte skon så varm att det kan sabba sulan även när man stoppar i den efteråt?
Tack! Okej det var kul att höra. Jag har inte bakat mina, kändes så konstigt när jag stoppade ner foten i den obakad så jag vågade inte utan skickade tillbaka dem. Fick till det rätt bra med mina mercury liner så det blev dem istället. Kanske dax för att prova baka dem nu när dem gamla är slutPillard sa:Kompakt känsla av Intuition? När jag hade bakat mina Pro Tour blev jag livrädd och tänkte att de tagit en alldeles för tunn innersko och dessutom satt på alldeles för mycket padding vid bakning eftersom det kändes som att jag hade massa utrymme i pjäxan. När jag åkte på dem var det dock smått fantastiskt. Jag har alltid behövt knäppa och knäppa upp i parti och minut men nu kan jag köra halvdagar utan att röra spännena om jag vill. Om du däremot stoppar i en intuition liner obakad i pjäxan och trycker ner foten känns det ju som att nån försöker döda din fot via kvävning. Det blir ju trångt så in i helvete. Skillnaden mellan bakad och obakad var enorm. Det går inte att jämföra beteendet av bakning av en "riktig" intuition och sådana som följer med som standard. Såna som följer med går ju att åka in och skillnaden mellan bakad och obakad är marginell. Mina Pro Tour har ju enorma gropar och bulor efter bakningen så man inser hur enormt mycket den anpassas.
Se bara till att sätta på ordentligt med "kuddar" på dina vanliga tryckpunkter. Effekten av det blir enorm (ja jag gillar verkligen mina liners och har haft massa bekymmer med pjäxor genom åren...)skanken sa:Tack! Okej det var kul att höra. Jag har inte bakat mina, kändes så konstigt när jag stoppade ner foten i den obakad så jag vågade inte utan skickade tillbaka dem. Fick till det rätt bra med mina mercury liner så det blev dem istället. Kanske dax för att prova baka dem nu när dem gamla är slutPillard sa:Kompakt känsla av Intuition? När jag hade bakat mina Pro Tour blev jag livrädd och tänkte att de tagit en alldeles för tunn innersko och dessutom satt på alldeles för mycket padding vid bakning eftersom det kändes som att jag hade massa utrymme i pjäxan. När jag åkte på dem var det dock smått fantastiskt. Jag har alltid behövt knäppa och knäppa upp i parti och minut men nu kan jag köra halvdagar utan att röra spännena om jag vill. Om du däremot stoppar i en intuition liner obakad i pjäxan och trycker ner foten känns det ju som att nån försöker döda din fot via kvävning. Det blir ju trångt så in i helvete. Skillnaden mellan bakad och obakad var enorm. Det går inte att jämföra beteendet av bakning av en "riktig" intuition och sådana som följer med som standard. Såna som följer med går ju att åka in och skillnaden mellan bakad och obakad är marginell. Mina Pro Tour har ju enorma gropar och bulor efter bakningen så man inser hur enormt mycket den anpassas.![]()
"jag har inga tryck punkter" :p det är mest hälfäste pga dåligt tryck över vristen som jag tycker är ett problem på den mindre foten. Lite samma på vänstern också om jag ska vara riktigt kräsen, lite låg vrist. Men inte så det är nått problem. Är det viktigt med kuddar endå? När jag egentligen är ute efter lite mer volym tror jag.Pillard sa:Se bara till att sätta på ordentligt med "kuddar" på dina vanliga tryckpunkter. Effekten av det blir enorm (ja jag gillar verkligen mina liners och har haft massa bekymmer med pjäxor genom åren...)skanken sa:Tack! Okej det var kul att höra. Jag har inte bakat mina, kändes så konstigt när jag stoppade ner foten i den obakad så jag vågade inte utan skickade tillbaka dem. Fick till det rätt bra med mina mercury liner så det blev dem istället. Kanske dax för att prova baka dem nu när dem gamla är slutPillard sa:Kompakt känsla av Intuition? När jag hade bakat mina Pro Tour blev jag livrädd och tänkte att de tagit en alldeles för tunn innersko och dessutom satt på alldeles för mycket padding vid bakning eftersom det kändes som att jag hade massa utrymme i pjäxan. När jag åkte på dem var det dock smått fantastiskt. Jag har alltid behövt knäppa och knäppa upp i parti och minut men nu kan jag köra halvdagar utan att röra spännena om jag vill. Om du däremot stoppar i en intuition liner obakad i pjäxan och trycker ner foten känns det ju som att nån försöker döda din fot via kvävning. Det blir ju trångt så in i helvete. Skillnaden mellan bakad och obakad var enorm. Det går inte att jämföra beteendet av bakning av en "riktig" intuition och sådana som följer med som standard. Såna som följer med går ju att åka in och skillnaden mellan bakad och obakad är marginell. Mina Pro Tour har ju enorma gropar och bulor efter bakningen så man inser hur enormt mycket den anpassas.![]()
Tack för info!supercross sa:Jag har åkt med ett par olika Intuition liners bla Powerwrap modellen. Den är ingen turliner men antar att linerns styvhet är liknande en sådan.
Jag hade problem med att den packade ihop efter 2-3 timmars åkning med resultat foten glappade i pjäxan hur hårt jag än knäppte dem.
När det gäller sprutad liners och turpjäxor så tror jag att det inte finns några för det. Det kan kanske kan funka med några mjukare varianter exempelvis Boot Doc Quick foam. Priset för en sprutad liner brukar landa 3200kr till 4000kr exklusive pjäx skalet.
Palau har liknande liners som Inution. Du kan köpa dem genom deras hemsida.
Länk till deras tur liners. https://palau-ski-boot-liners.com/categorie-produit/ski-touring-en/?lang=en
Jag har ett par liners från Palau i mina Dynafit pjäxor som jag tycker fyller ut pjäxan bra, det är en äldre modell som inte tillverkas längre.skanken sa:Tack för info!supercross sa:Jag har åkt med ett par olika Intuition liners bla Powerwrap modellen. Den är ingen turliner men antar att linerns styvhet är liknande en sådan.
Jag hade problem med att den packade ihop efter 2-3 timmars åkning med resultat foten glappade i pjäxan hur hårt jag än knäppte dem.
När det gäller sprutad liners och turpjäxor så tror jag att det inte finns några för det. Det kan kanske kan funka med några mjukare varianter exempelvis Boot Doc Quick foam. Priset för en sprutad liner brukar landa 3200kr till 4000kr exklusive pjäx skalet.
Länk till deras tur liners. https://palau-ski-boot-liners.com/categorie-produit/ski-touring-en/?lang=en
Hur står sig palau mot intuition, har du provat? Tänkte mest på storlek/tjocklek?
Hittade mailet när jag skickade tillbaka linern, hade skrivit att dem var för "tjock" över vaden, är det nått som du känner igen, går den ihop mycket över vaden?supercross sa:Jag har åkt med ett par olika Intuition liners bla Powerwrap modellen. Den är ingen turliner men antar att linerns styvhet är liknande en sådan.
Tack, har mailat dem får c om dem återkommersupercross sa:Jag har ett par liners från Palau i mina Dynafit pjäxor som jag tycker fyller ut pjäxan bra, det är en äldre modell som inte tillverkas längre.skanken sa:Tack för info!supercross sa:Jag har åkt med ett par olika Intuition liners bla Powerwrap modellen. Den är ingen turliner men antar att linerns styvhet är liknande en sådan.
Hur står sig palau mot intuition, har du provat? Tänkte mest på storlek/tjocklek?
Palau har liners med olika tjocklekar men det är nog bäst att ta kontakt med dem först innan eventuellt köp.
Nej det har inte varit något problem med passformen runt vaden.skanken sa:Hittade mailet när jag skickade tillbaka linern, hade skrivit att dem var för "tjock" över vaden, är det nått som du känner igen, går den ihop mycket över vaden?supercross sa:Jag har åkt med ett par olika Intuition liners bla Powerwrap modellen. Den är ingen turliner men antar att linerns styvhet är liknande en sådan.
Tack, har mailat dem får c om dem återkommersupercross sa:Jag har ett par liners från Palau i mina Dynafit pjäxor som jag tycker fyller ut pjäxan bra, det är en äldre modell som inte tillverkas längre.skanken sa:Tack för info!
Palau har liners med olika tjocklekar men det är nog bäst att ta kontakt med dem först innan eventuellt köp.![]()