Ipodkrångel!

Victors

Aktiv medlem
Ipodkrångel!
hej,

sitter här och meckar med min ipod me den vill inte funka. sätter in usb-kabeln i datorn sedan i ipoden men den får ingen "connection" med datorn? har en ipod touch 8gb, har testat med 2 olika usb-kablar och flera usb-portar på datorn men får alltid samma resultat. någon som har varit med om liknande problem? lyckades heller inte hitta något vettigt på apples support.

peace /Victor

johan200000

Ny medlem
Ipodkrångel!
funkar usb portarna till annat, typ skrivare och sånt ? hade ett liknande problem fast då hade enheten för alla usb-portarna och lite andra grejer drabbats vid ett blixtnedslag..

Victors

Aktiv medlem
Ipodkrångel!
avillberg sa:
provat å starta ipoden när den sitter i datan?
gjorde precis det, då hör man det här lilla "plingljudet" som kommer när den connectar till datorn, men problemet kvarstår. obs att ljudet laggar fram, kommer liksom inte som det ska utan de går sakta.

Victors

Aktiv medlem
Ipodkrångel!
johan200000 sa:
funkar usb portarna till annat, typ skrivare och sånt ? hade ett liknande problem fast då hade enheten för alla usb-portarna och lite andra grejer drabbats vid ett blixtnedslag..
usb-porten funkar när jag kopplar in min systemkamera så jag tror inte vi har samma problem :( .

D

Deleted member 50799

Guest
Ipodkrångel!
testa att starta om ipoden. det gör du när du håller in menu och mitten knappen

Victors

Aktiv medlem
Ipodkrångel!
hmm jag har touch så jag höll på den svarta knappen högst upp och sedan stod det stäng av. startade den, kopplade in i usb-kabeln, fortfarande samma resultat :(

kommi

Medlem
Ipodkrångel!
testa att hålla in den svarta knappen ovanpå och hem knappen, det brukar funka för min kompis när hans ipod strejkar !!

Abredal

Ny medlem
Ipodkrångel!
Kontrollpanelen --> enhetshanteraren ---> Usb portar ---> installera om drivrutiner. Så bör det fungera.

Åh kom på en till sak! Om det nu inte fungerar så när du köpte ipoden fick du en liten skiva med drivrutiner, sätt i den, avinstallera existerande drivrutiner och installera om dom, har du inte skivan så är jag 99% säker på att du kan hitta de rätta drivrutinerna på apples hemsida annars googlar du bara "ipodmodell + drivers download".

Senast ändrad:

johanfred

Ny medlem
Ipodkrångel!
hade samma problem med min classic, gick till ipodaffären och de sa att det var ett hårddisk fel så jag fick en helt ny vilket var mycket trevligt

edit så fungerade ipoden felfritt, bara dataconectionen som strulade

P

pSundberg

Guest
Ipodkrångel!
hålli mitten knappen och vänta och gör så igen.. så gjorde jag när jag hade samma problem

mpapapap

Ny medlem
Ipodkrångel!
Lånar denna och frågar om någon vet nåt sett att göra egna mappar i itunes, blir galen på hur den lägger allt och kan inte hitta någonting .. ;s

Psandersjoo

Ny medlem
Ipodkrångel!
Jar haft samma problem, men jag har en ipod nano 8 gb, min typ hänger sej när den har kontakt med datan, men nu har jag kommit på vad jag gör fel :

börja med att vänta så att du inte har några "aktiviteter" igång på datan,

sen sätter du i usb'n i datan , ( bara ena änden, alltså inte till ipoden)

sen sätter du i ipoden i usb, (som alltså redan sitter i datan) (ipoden är avstängd)

då står de ialf på min , "synkroniserar" sedan, "Ansluten" och den "hänger " sej också om du inte gör en säker uttagning , utan bara rycker ut den,

vet inte hur de e med ipod touch , men så funkar de ialf med min,

Senast ändrad:

Victors

Aktiv medlem
Ipodkrångel!
Jontex sa:
asså vafan, haru fått till din än? jag fick nyss samma problem med min!
jag lämnade in den för 2 dagar sen. :S men verkar som att det är fel på usb.porten för det funkar inte med den andra ipoden (ipod nano 4gb) heller.

EDIT: antagligen fel på itunes för de går att använda usbportarna med andra grejer. har testat med 3 olika kablar och två ipods(touch och nano) men fungerar ändå inte.

Senast ändrad:

Abredal

Ny medlem
Ipodkrångel!
Victors sa:
Jontex sa:
asså vafan, haru fått till din än? jag fick nyss samma problem med min!
jag lämnade in den för 2 dagar sen. :S men verkar som att det är fel på usb.porten för det funkar inte med den andra ipoden (ipod nano 4gb) heller.

EDIT: antagligen fel på itunes för de går att använda usbportarna med andra grejer. har testat med 3 olika kablar och två ipods(touch och nano) men fungerar ändå inte.
Högerklicka på "start" --> utforska --> scrolla ner och se om det är något ansluten, typ masslagringsenhet eller ipod eller något annat. Är det det är det = fel på itunes annars på usb portarna/ipoden.

syns den inte där, gör som jag skrev förut...

Senast ändrad:
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp