Isaberg eller Vallåsen?

hhmmmm

Ny medlem
Är Isaberg lika litet och tråkigt som vallåsen eller kan det vara värt att köra 1½ timme extra från malmö för att ta sig dit istället? Någon som har varit på båda och vågar sig på en liten jämförelse? Att det inte heller är något stort ställe förstår jag ju men vilket är minst dåligt?

magnusericsson

Ny medlem
isaberg är bra mycket tråkigare. kom till vallåsen, parken har blivit smooth.
så vitt jag vet så har isaberg inte någon park överhuvudtaget och det känns lite "hafsigt".
vallåsen är bättre i mina ögon om du vill ha lite av varje.

Victors

Aktiv medlem
hmm, åker du park eller vad håller du på med? I Vallåsen finns både en park och en puckelpist (puckelpisten ska ni dock ge fan i, tillhör klubben). Det enda bra med isaberg är väl att de har lite mer backar (om det nu gör någon skillnad när de ändå är så flacka) och att de har en 8-stolslift.

gylfe123

Ny medlem
Vallåsen har ju egentligen bara en backe, och den duger. Men Hestra har några stycken i Vallåsen-klass, samt en svartis.

isaberg är nog inte värt 1 och en halv timme till. de har mer backar men mycket mer danskar?
de ska göra 2st hopp i veckan, kan skriva edit hur de blir, men rails och boxar har de inte, men de har snackat om att skaffat men just nu skulle jag nog tagit vallåsen

Factory

Ny medlem
Vallåsen har 3 backar och en park, som är igång iaf. Parken är faktiskt helt okej, perfekt för lite dags åkning ;) dock är backarna inget o hänga i granen för dom lite mer avancerade åkarna, men parken är faktiskt helt ok somsagt..

hhmmmm

Ny medlem
ok tack för svaren det låter inte som att Isaberg är värt 1½ extra i bil så det får bli vallåsen

D

Deleted member 80259

Guest
Victors sa:
hmm, åker du park eller vad håller du på med? I Vallåsen finns både en park och en puckelpist (puckelpisten ska ni dock ge fan i, tillhör klubben). Det enda bra med isaberg är väl att de har lite mer backar (om det nu gör någon skillnad när de ändå är så flacka) och att de har en 8-stolslift.
Nä, det är bara ni sura puckelåkare som tror den tillhör klubben ;)

http://www.vallasen.se/

Jull3J

Ny medlem
Isaberg bygger upp sina hopp ngn gång denna veckan. Kommer nog upp lite bilder när de är klara att shreeda på!:D

v-larsson

Aktiv medlem
Åk till Hanaslöv istället. Ligger mellan Isaberg och Vallåsen. Bättre park än både vallåsen och Isaberg. Dessutom inte lika snuskigt dyrt som de andra 2 dansktäta ställena. www.hanaslov.se

magnusericsson

Ny medlem
Vallåsen har ett hopp med en 5 meters platå och en 10-12 meters platå.
ett 11-meters handrail, ett dubbelrörigt rail, en shoot out box, en c-box, en flat down box, ett kinkat rail och ett battle ship rail. Det kommer att komma en "box-byggsats" lite senare på säsongen och även ett hopp på ca 15 meter.
Så nu vet alla lite mer om hur det ligger till på vallåsen, om ni nu inte redan har varit där.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp