iSaw A3 Extreme - ny actionkamera

jcca

Medlem
Läste precis artikeln om två nya actionkameror här på freeride.
https://www.freeride.se/content/7520/

Den första av de två, iSaw A3 Extreme verkade faktiskt riktigt bra tyckte jag.
I stort sett samma upplösning/fps som GoPro Hero3 Black Edition, inbyggd lcd skärm för att kunna kolla på sina klipp, wifi, verkade som ljudet var helt ok på videoklippet från Taiwan.

Släpps 15 Juli, vad tror ni om den? Kommer den vara en utmanare till GoPro? Snäppet billigare och inkl skärm osv redan.

Någon som kommer beställa en när det går?

edit: lite fler stats för den som inte orkar leta upp:

152° Field of View
f/2.4
12MP för foto, 12 bilder per sekund, timelapse funktion.
Inbyggd "aqua mode" för bra undervattensbilder utan tillbehör
2h videoinspelning battertid

Finns mer info här:
http://www.isaw.se/index.php/kameror/isaw-monster-1080p-actionkamera-detail

Senast ändrad:
Är det någon som vet hur huset är utformat på den nya generationens kameror? På gopro2 är linsen på medföljande hus välvt (kupat) och fungerar asdåligt i vatten. I stället måste man köpa till ett dykhus. När jag ska välja ny kamera kommer detta att vara en av faktorerna jag tittar på.
hus

jcca

Medlem
Ingen aning faktiskt, hittar bara det här på deras sida:

Självklart medföljer vattentätt dykarhus.
och

Med ISAW Extreme fångar du perfekta bilder varje gång. Isaw Extreme har ett inbyggt läge för undervattensfoto (aqua mode) vilket gör att du får fantastiska bilder utan att behöva köpa till något extra tillbehör.
Men exakt hur det blir vet jag inte.

Sammmyboy

Ny medlem
Vi kan väl bara komma fram till att GoPro är en stressad och ogenomtänkt variant för att tjäna pengar.

Nu börjar konkurrenterna komma igång på allvar och kamerorna börjar faktiskt likna något, Ett tag funderade jag på om folk var galna som köpte GoPros, Smidiga och levererar hög upplösning - Jora. Men något att hänga i julgranen? Njaa inte film kvalitets mässigt, oftast blir det väldigt skakigt och perspektiven blir skeva.

Det verkar mer som att GoPros pitch är att "kolla vi är ensamma på marknaden, nu luskar vi skiten ur deras plånböcker" - Tillbehör som inte ens en Canon 1D Mark kamera har, batteritid som varar i vadå? 20 minuter?

Get a grip boys, gå loss på en sån iSaw dom verkar feta! Tillbehör? njaa de behövs knappt. Och glöm LCD skärmen, ingen orkar stå och glo på en liten lcd skärm när man har en veckas dump och blue bird i backarna. Annat om ni sitter och fiskar. Men det gör ni väl inte när ni åker skidor/bräda/telemark/pulka/whatever?

Bara mountsen som behövs köpas, Istället för ett vattenhus, ett snöhus, ett sandhus, ett lufthus, ett jordhus, ett... ja ni fattar vart jag vill komma.

Tack och bock, kommer ändå köpa en riktigt kamera för att filma och absolut kasta små kamerorna i garaget.

Dock gillade jag Panasonicen...

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp