jacka i svenska camo färger?

Mattiasaberg

Ny medlem
Såg en jacka och byxor på en brädåkare i sälen i december. dom hade svenska camo mönstret och var öken färgade.

Någon som vet var det finns att köpa eller vilket märke som gjort dom?

lLaRsSoNl

Ny medlem
Det är med all säkerhet Försvarsmaktens egna uniform isf!
Och för övrigt så är de inte okej att bära den som civil i en skidbacke heller, de är typ som att åka skidor i en polisuniform!

shaZZ

Ny medlem
gå in på www.garderoben.se och kolla där. de har iaf vanliga m90 men vet inte om de har fått in nya dessert camon.
och en edit på svaret om att du inte får bära den i en vanlig skidbacke. (så länge inte svenska flaggan sitter på vänter arm så klassas det inte som en svensk uniform utan bara vanliga kläder)

Senast ändrad:
D

Deleted member 80259

Guest
lLaRsSoNl sa:
Det är med all säkerhet Försvarsmaktens egna uniform isf!
Och för övrigt så är de inte okej att bära den som civil i en skidbacke heller, de är typ som att åka skidor i en polisuniform!
Jag såg en afroamerikan på stan igår, han hade militärbyxor, tillhörande jacka, caterpillar kängor och till och med en doo-rag på skallen i militärfärger samt en t-shirt i militärfärger under militärjackan. Enda som inte var militär var silverlänken runt halsen. Tror ingen kommer missta honom för att vara militär.

Sen är det nog med all säkerhet inte försvarsmaktens uniform... gör dom ens det spetsiga mönstret i desertfärger?

Minns att Analog hade ett camoflageliknande mönster för två år sedan... men det var typ löv fast i ökenfärger.

Tror också det är som Zhass säger... en jag känner har en polisuniform när han meckar och det är tydligen helt ok bara polismärkena är avplockade.

Senast redigerad av en moderator:

Mattiasaberg

Ny medlem
faktum är att det är tillåtet att bära modell 90 civilt. man får dock ej ha förbandsmärken, gradbetäckningar eller svenska flaggan fast satta. (kom nyligen ur lumpen)

och jag är 100% säker på att det var ett kommersielt märke på kläderna.

FM har öken kammo. används i thcad och afganistan mf.

shaZZ

Ny medlem
De tillvärkar M90 uniformerna som de andvänder i svenska försvaret och går att köpa på Garderoben.se. men vet inte om de har gjort ngn liknande i vinter utförande.

sen så har de gjort m90 i dessert utförande till våra utlands tjänster.

Mattiasaberg

Ny medlem
har hittat den! Vans Grunt Snowboard Jacket Green Tea Geocamo

Dock inte hittat någonstans att köpa den!!! Måste ha den!! någon som vet?

lLaRsSoNl

Ny medlem
Om man säger såhär. Visst de är okej att bära uniform utan märken, men då är de ist stöld.. Finns dock massa kopior på M90 så de kan man ju inet säga så mkt om.
Sen har ju Taiga Gjort några Gore-tex jackor med svenska mönstret, men som sagt, finns ingen i nå vidare vinter utförande. CPA-07 funkar men de är ju inge vidare värme i den.

shaZZ

Ny medlem
lLaRsSoNl sa:
Om man säger såhär. Visst de är okej att bära uniform utan märken, men då är de ist stöld.. Finns dock massa kopior på M90 så de kan man ju inet säga så mkt om.
.
orginal utförandet av M90 uniformen som andvänds av svenska försvaret går att köpa lagligt.

Senast ändrad:

Mattiasaberg

Ny medlem
qwertylol sa:
matte-freestyle sa:
har hittat den! Vans Grunt Snowboard Jacket Green Tea Geocamo

Dock inte hittat någonstans att köpa den!!! Måste ha den!! någon som vet?
jag vet en hemsida, du kanske har hört talas om den?

GOOGLE

http://www.google.com/search?ie=UTF...=Vans+Grunt+Snowboard+Pants+Green+Tea+Geocamo

tog hela 0.43 sekunder!!! (enligt google)
Och det har jag inte gjort allstå?! Tack för tipset.. har redan kollat igenom alla sidor som kom upp och kläderna finns på "the house" och "boardstore" eller vad det heter. är slutsålt där. Därför tänkte jag att man kanske kunde lägga ut en tråd här bland alla vänligt sinnade personer.

Men jag brukar iofs skjuta först och strunta i att fråga så ska väll inte säga någonting. :))

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp