Jag har också fastnat för SOUL. :P
Det började med lite mejlande med Martin på SOUL om vilka skidtestarhelger man kunde testa dem på, men vi hittade aldrig något datum där vi båda var på samma ställe samtidigt :/
Så istället åkte jag till "fabriken" och fikade, fick med mig en uppsättning för test.
Man kan väl säga att min lilla takbox ökade i värde när vi lastat ett par svarta, ett par vita rocker och ett par "vanliga" vita (och eftersom tjejen var med övertalade Martin henne att testa ett par gröna).
Så drog vi på en egen skidtestar-dag i hemsedal!
De svarta kändes väldigt stabila och lättåkta. Jag har ju ett par Rossignol Z9 sedan tidigare, och de svarta kändes inte tillräckligt olika dem (mer än större radie).
Skillnad då med de vita!! När man spänner på sig dem känns det lite som att få Kalle Anka-fötter :D
Det ena paret satt dessutom bindningarna duckstand, men det kändes bara skillnad sekunderna man tog på sig dem, sen glömde jag bort det.
De vita med rocker föll mig perfekt i smaken. De känns fladdriga när man åker utan att kantställa och det krävs lite fart för att de ska komma till liv. ((Kanske beror det på att jag åkt en del ostadiga snowblades för länge sen, för jag gillar det där när skidorna inte alltid ligger som två heldämpade spett))
Men när man har fart & kantställda skidor så är de uuunderbara!
Ska kan man komma till det negativa så är det att de inte passar i ryggsäckens skidhållare + att de ser väldigt slitna ut efter ett par veckor. Kanterna på det vita lagret på ovansidan håller helt enkelt inte när man råkar slå ihop skidorna.
Men här måste jag än en gång berömma Martin på Soul!
Det är precis som deras motto på hemsidan. Aldrig något problem utan de hjälper alltid till .
Som ni kan gissa så blev det ett par vita rocker utan duckstand till mig :D
(Och tjejen var väldigt nöjd med de gröna, så det blev ett par såna också)