Jag kör La Grave - Stockholm ca 20/4. Har minst en plats. Ev via Wien ca 25/4

la_grave

Aktiv medlem
Jag kommer köra La Grave - Stockholm med avfärd ca 18-20/4. Har i alla fall en plats i bilen inkl skidor och annan packning. Lite beroende på vilken väg jag väljer passerar jag kanske ställen som Lyon, Albertville, Chambery, Genève etc.

Det kan hända att jag kör en 65 mils omväg via Wien och hälsar på en väninna där ett par dagar. Det är väl rätt orealistiskt att hoppa på innan Wien i detta fall, däremot skulle det ju då gå bra att istället åka med från Wien-området till Stockholm. Har ingen aning om vad det ligger för skidorter i närheten av Wien eller norrut men befinner man sig där borde man ju själv veta att man är i närheten av Wien…

Emilia2014

Ny medlem
Hej! Vet du mer hur programmet ser ut sen du skrev inlägget? Letar efter en plats hemåt.

la_grave

Aktiv medlem
Jag ska vara kvar här till minst 16/4, men kanske till typ söndag. Har ingen brådska någonstans. Behöver inte vara i Stockholm förrän 4/5, liften här stänger 26/4. Behöver träffa min arkitekt i Hamburg någon timme eller två men det ligger ju precis längs vägen och hon är rätt flexibel. Funderar på att ta färjan Kiel - Göteborg som går varje dag 18:45 och stanna där ett par dagar.

Emilia2014

Ny medlem
Hej igen! Ska du fortfarande via Wien också? Det är min mor det handlar om (ingen skidåkare:) hon har problem med öronen och kan inte flyga. Om hon kan åka med till Kiel så kan hon ta förhand därifrån till Gbg, hon bor i väst-Sverige.

Snödjup

Topp