Jib Academy 2011?

AckeG

Ny medlem
Hej! Är det någon som har en aning om när och vart jib academy stoppen kommer vara i år? Det skulle vara bra att veta om man behöver boka stuga eller liknande! Tacksam för svar /Axel =)

jeppenator

Aktiv medlem
Vad jag hört kommer sverigefinalen ligga i Kläppen, mera än så vet jag inte! lär ju droppa relativt snart då parkerna börjar öppna på riktigt nu!

AckeG

Ny medlem
Av: fors3n | Igår 16:39 Citera

kolla på freeride kalendern

Vet, jag skapade denna tråden innan det fanns någon info!

AckeG

Ny medlem
Av: kallebogren | Igår 16:54 Citera

lindvallen 26 januari iaf, vet inte mer ;)

Jag kommer då! :D

D-Maan

Ny medlem
Får man vara med fast man är från Finland eller är det bara inom sverige och så har Finland sitt eget eller hur är det??

D-Maan

Ny medlem
Okej jag har aldrig varit och kanske funderade komma men behöver man vara speciellt duktig då eller hur funkar det??

carsab

Ny medlem
Jib Academy arenan är utformat för alla skidåkare, såväl nya som erfarna. Det är en skön dag på berget där Salomon coacher är på plats och hjälper deltagarna att bli en bättre skidåkare. Coacherna tittar självklart på hur du åker, men även på vem du är, potential, hur du funkar vid en fotosession osv.

D-Maan

Ny medlem
Okej låter vell bra iaf :) Jag funderade att komma till Åre för att jag kommer från Finland så är dett bara att anmäla sig och komma eller är dett mycket mera kompliserat?? Glad över alla svar :)

carsab

Ny medlem
Anmälan skickas till jibacademy@louder.se därefter får du bekräftelsemail om hur schemat för dagen kommer att se ut på den orten du sökt till. Besök facebook gruppen Salomon Jib Academy Sverige för mer information.

Tjejer och killar kommer att åka tillsammans, däremot har vi en nyhet för i år: 5st "tjejbiljetter" som går direkt till finalen. Tjejbiljetterna är till för att tjejer ska våga ta för sig i backen och visa vad dem går för.

U

user62594

Guest
Sverigefinalen i kläppen, grand finale lär vill bli i Mammoth som förrut?

carsab

Ny medlem
Salomon Jib Academy kommer att köra i röd linje under dagen, men om coacherna tycker det är rätt att testa andra hopp så kommer vi även att göra det.

Finalen körs i Mammoth 2-5 maj.

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp