Jibb Bindningar

HOLM21

Ny medlem
Hej, ska köpa ett par bindningar, men vet inte vad jag ska köpa för några. Har kollat på marker griffon, marker jester, salomon sth 12,14,16, eller rossignol fks. Vilka rekomenderar ni?
Väger 63 kg kör typ bara park.

snej

Aktiv medlem
Kör själv sth, men alla är kompetenta bindningar. Välj efter pris och välj rätt fjäder...

HOLM21

Ny medlem
Har ett par völkl ledge skidor och undrar om jag ska ha 90mm eller 110mm på bindningarna? Eller någon annan bredd.

snej

Aktiv medlem
Vad brukar du ha dinskalan ställd på?

Edit: eftersom du inte verkar bekant med fjädrarna så kör på griffon eller sth 12

Senast ändrad:

Jarle

Ny medlem
jespeer_j sa:
Jarle sa:
jespeer_j sa:
Är inte veteran inom bindningar men jag åker på såna här: http://www.sport-conrad.com/page/product-detail/__/shop/prod/4588 och de funkar skit bra för mig!
Funkar squiren bra så fortsätt med den?
Vet inte om du missuppfattade mig eller om jag missuppfattade dig nu, men mitt inlägg var riktat mot HOLM. alltså att det var bra bindningar för priset, typ.
felquote/felläsning osv

ställer mig i skamvrån

mmarcus

Medlem
eric1n sa:
Köp marker Jester team18 (dom gröna) dom är lätt dom bästa bindningar jag haft !
För någon som väger 63kg? Sen när behöver man en sådan fjäder för den vikten..?

Kör på griffon eller sth12, räcker gott och väl!

T

The_Snarf

Guest
Jarle sa:
jespeer_j sa:
Jarle sa:
Funkar squiren bra så fortsätt med den?
Vet inte om du missuppfattade mig eller om jag missuppfattade dig nu, men mitt inlägg var riktat mot HOLM. alltså att det var bra bindningar för priset, typ.
felquote/felläsning osv

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQoTB4rWRUfq_76muKBGthkhDcPmTD3ps21bZ3IABFGZiSkVXFZRw

ställer mig i skamvrån

Photoshop äger.

Foppan

Ny medlem
Även om du växer så tror jag fortfarande du vill ha dina knän kvar i gott skick. Att välja en för "bra" bindning kommer du inte tjäna på.
Jag köpte precis bindningar och valde mellan griffon schizo och jester schizo. Valde griffon trots att den är klenare då man skall ha en bindning som passar en själv och inte någon annan snubbe på 100 pannor.
Själv väger ja ca 70

Foppan

Ny medlem
Har dock inte fått hem dem än så vet inte om det var ett bra köp men tror och hoppas de kommer passa mig perfekt :)

Senast ändrad:

sNaubi

Ny medlem
Är inte så insatt på bindningar och ja jag kör med sämsta bindningarna, men det är pga pengar...
Men i ditt fall skulle jag nog säga att griffon eller sth14 blir super

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp