jibb box

frebaman

Ny medlem
tja!
ja, jag hade tänkt bygga en box som skulle vara ungefär 3-4 meter lång eller något sånt.Jag undrade att skulle ni kunna skcka ritning på hur man skulle bygga en sådan och vad det ungefär skulle kosta?Jag vet att ni tycker att jag bara ska läta i forumet men jag har lätat där och hittar inte något...

//peace =)

frebaman

Ny medlem
R-R
Idag 19:15 Citera
F-T skrev:
https://www.freeride.se/forum/search.php?search_id=2096864128

din var cepe, här kommer den fo real
https://www.freeride.se/search/g.php?cx= … p;sa=S%F6k

_________________________________________________________________________________________________

jahaa...jag tänkte inte bygga en takbox riktigt... ;) nog finns där ju någonting man har nytta av men söker lixom efter nån som kan skicka en ritning till mej ;)) är faktist plexiglas förresten så dyrt att 1 kvadratmeter kostar 700 kronor??

frebaman

Ny medlem
nå...jag fick inget svar i den här tråden men nu har jag iaf ritat en ritning och jag tror att jag börjar bygga nästa vecka :D

//peace

M

maxpeers

Guest
frebaman sa:
nå...jag fick inget svar i den här tråden men nu har jag iaf ritat en ritning och jag tror att jag börjar bygga nästa vecka :D

//peace
Tjena!

Skulle du kunna dela med dig av din ritning? Är nämligen sugen på att bygga en egen box! Var det svårt att bygga och så :)?

chrille50

Ny medlem
jag har gjort en egen som kostade 0 kr
Jag tog 2 lastpallar och kapde de lika pred som rail skulle vara sen bygde jag en ställnig och sen bygde jag för sidorna på boxen. sen tog jag 2 st pvc rör (vägstolpar) och så tog jag en lång plast skiva sen borrade jag fast plasten . sen tog jag pvc:en och borrade hål på ovan sidan sen tryckte jag ner en spik och borade fast dem
ps jag hade allt hemma men skulle tippa på 300-400 kr :D

frebaman

Ny medlem
maxpeers sa:
frebaman sa:

//peace
Tjena!

Skulle du kunna dela med dig av din ritning? Är nämligen sugen på att bygga en egen box! Var det svårt att bygga och så :)?
tjaaa jag har inte ritningen kvar men jag kan rita en någorlunda bra om du vill och sätta den hit till forumet. pvc rör glider bra ooja, men om du vill ha en box så skall du nog inte sätta många pvc rör breve varanda, köp hellre en plast skiva (kostar dock en hel del..)

J_Gabrielsson

Ny medlem
ska bara notera att köpa minst 4 meter långt rör jag köpte ett vanligt 3m x 16cm och lessna efter typ 3 dagar sen köpte jag ett 6 meters och det funkar perfekt. blir även grymmt skojj att sätta ihop dom och switcha om i skarven osv. :)

frebaman

Ny medlem
J_Gabrielsson sa:
ska bara notera att köpa minst 4 meter långt rör jag köpte ett vanligt 3m x 16cm och lessna efter typ 3 dagar sen köpte jag ett 6 meters och det funkar perfekt. blir även grymmt skojj att sätta ihop dom och switcha om i skarven osv. :)
aa håller med dig, jag lagade min box bara 2,50 meter lång, vilket ja ångrar nu...man hinner ju nog sätta pretzel och sånt, men inte mer avancerat än så skulle jag säga :D iaf hinner jag inte göra något mer på den än pretzel, då man kommer till slutet så snabbt

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp