Jobb I Norra Italien

ChRussell

Ny medlem
Tjenare, Jag är 23 år gammal till kommande vinter och jobbar för tillfället som svetsare I sverige.
Har varit i Nya Zeeland 1 år och åkte skidor 3 månader där och nu är jag sugen på att dra till Italien
och dra en säsong I alperna möjligtvis en mindre skidresort.

Är det någon som har lite kunskap om hur det ser ut med jobb boende mm för svenskar (jobb).
Har köpt en Italiensk lärobok/cd så ska försöka lära mig så mycket jag kan eftersom dom inte pratar mycket engelska där.

Seriösa svar tack.

Vedhoeg

Medlem
Om du letar efter en mindre ort med bra skidåkning kan jag rekommendera Gressoney, sjukt mysig by med typ 300 bofasta, där italienska nog är ett plus, men inte ett måste. På alla ställen jag besökte pratades engelska utan större problem :)

semamoonwalker

Ny medlem
Hej!
Är också inne på att säsonga i Italienska alperna, men verkar inte finnas alls lika mycket info som om Österrike så är också intresserad om ni har lite tips på bra ställen och möjligtvis jobb. :)

Lintan1

Aktiv medlem
Mitt tips är att jobba ihop pengarna i vårt rika grannland och bränna dem i alperna. Jag jobbade inte en timme under mina tre månader i Cervinia i vintras. Skräm liv i förra årets Cervinia-tråd. Där finns det folk som har bättre conections med jobb

Oscar_Lindgreen

Ny medlem
Tjena! jag har också tänkt mig att göra en säsong i Italien, har blivit sugen på Champoluc, några andra med samma tankar och ideer?

semamoonwalker

Ny medlem
Oscar_Lindgreen sa:
Tjena! jag har också tänkt mig att göra en säsong i Italien, har blivit sugen på Champoluc, några andra med samma tankar och ideer?
Jag har kollat lite på Cervinia, verkar vara ett schysst ställe! Ligger inte alls långt ifrån Champoluc.
I mitt fall så vill jag nog jobba lite också så jag går +-0 när man återvänder hem.
Har du kollat något på boende och sådant än? Och är jobb aktuellt för dig också eller är det bara åka?

Stepup

Ny medlem
Säsongat i champoluc två säsonger och kommer fara tillbaka i vinter. Superbra ställe som jag verkligen rekommenderar! Bergen är sjukt stora och finns galet mycket att åka. Byn är inte så stor och är väl knappast en partyort men finns en hel del bra fest! Ifall ni undrar något så är det bara att fråga!

bye1

Ny medlem
Hey,
har tankt att dra till Crevinia I november och stanna till April om nagon ar sugen pa att dela bonde eller kanske bara hooka up nar ni ar dar sa hor av er,

har kollat lite med boende sa redan sa har ett par pris uppgifter och det verkar var runt 3500 - 4500€ for en lagenhet for 3-4 pers fr[n november til april sa inte sa mycket pengar for hyra.

Peace

karinblixt

Ny medlem
Stepup sa:
Säsongat i champoluc två säsonger och kommer fara tillbaka i vinter. Superbra ställe som jag verkligen rekommenderar! Bergen är sjukt stora och finns galet mycket att åka. Byn är inte så stor och är väl knappast en partyort men finns en hel del bra fest! Ifall ni undrar något så är det bara att fråga!
Håller med norrlänningen, Champs är super! ;)
Var där förra säsongen och åker ner i November igen. Kan verkligen rekommendera det, bra och varierad skidåkning och riktigt gött häng. Fest finns alltid om man är sugen på det. Folket i byn är trevliga och det bästa är väl att liftköer inte existerar, förutom på helgerna då Milaneserna kommer upp, men det kan man leva med. :)

kerstin92

Ny medlem
Spännande! Hur lätt är det att få jobb som svensk? Har ingen tidigare hotell eller restaurangerfarenhet tyvärr, antar att de flesta jobben är inom det. Kan man få jobb innan man åker ner eller är det bara till att packa ihop livet och åka ner och hoppas på det bästa? Vad ligger lönerna på ungefär?

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp