jobba på Langley

Flipfuck

Ny medlem
jobba på Langley
Tja,
Ska ner till Chamonix nu i vinter och tänker försöka få ett jobb som bartender. Ska på intervju hos Langley nästa vecka. Är det någon som vet hur det är att jobba för dem eller har ni några andra förslag?

Flipfuck

Ny medlem
jobba på Langley
Tack för länken, har läst alla och måste ju säga att jag är mindre sugen.
Men, nästan alla pratade om jobb som guide eller receptionist. Jag vill bara jobba som bartender. Nån sån vet några detaljer om det?

DennistheMenace

Ny medlem
jobba på Langley
Jag har jobbat som Diskare/Servitör/Nattvakt/Receptionist och bartender för LT. I Tignes, Chamonix och Korsika, sitter just nu som nattvakt i chamonix. Jag tänker inte sticka under stolen med att det är ett hårt arbete och ibland dåligt betalt (iaf 1a säsongen). Vad många inte har i åtanke är att du har både boende, mat och personalpris i baren. Har du aldrig bummat innan så är det lätt att glömma bort att folk betalar förhållande i till hemma mycket pengar för mat & sprit ännu mer för boende. Det bästa sättet att bumma är enligt mig att tjäna ihop pengar hemma och skaffa deltidsjobb på orten. Men har man inga kontakter, fattig, obegåvad i franska och skidsugen, så är langley nog det bästa om du vill komma iväg och bränna lagg. Haft minst 70 skiddagar varje säsong jag gjort för langley, det blir vad du gör det till. Barerna har vanligtvis öppet till kl 2 under högsäsong, sen städar du, så man är i säng kl 3. Har du självdiciplin och inte jobbar på ett hotell med lunch restuarang kan du åka lagg varenda dag som bartender. Jobbar du dessutom i en bar med mycket folk (chambre 9, tango och victors) tjänar du självklart hyfsad dricks.

Att vara guide har ju självklart sina fördelar om du är en person som sätter fest i förstahand, guiderna gängar överlägset mest, får flest fria drinkar, får på vissa orter billigare heliskiing och offpistturer med annan guide mycket billigare och har skidkläder/liftkort för säsongen gratis. Känner folk som gjort 4-5 säsonger som guider för langley.

Bilda dig en egen uppfattning, langley är bekvämt på så sätt att allt är ordnat för dig. Det är hårt jobb men vem jobbar inte hårt i resturangbranschen under högsäsong? Ingen tvingar dig att stanna om du inte trivs, jag jobbar med folk som gjort över 12 säsonger för langley så langley aint all bad. De som vantrivts är de som hörs högst (ofta 1:a säsongare) Sen beror mycket på omständigheter oxå var du hamnar, vilka arbetskompisar du har, vilken chef osv. Var vill du jobba som bartender? Har du utb?

broel

Ny medlem
jobba på Langley
Jag har för mig att det blir mycket jobba i allämnhet... Men att ha pistvisningar är säkert inte så tråkigt eller jobbigt. Jag var i Val'dIsere i vintras och såg hur folk hade det där.
Fast jag tycker så här, langley är bra för dig som inte har så mycket pengar, för du får boende, skidor att låna och mat när du jobbar... Man du får nog lite fritid dock...

Lycka till och ha en kul vinter!!

carlstrand

Ny medlem
jobba på Langley
jag gör min 5:E säsong för langley i vinter och tycker att det e ett grymt bekvämt sätt att bumma på visst mkt jobb ibland men också sjukt kul! ett tipps om man vill jobba på langley så jobba på ett mindre hotel= lugnare tempo och mindre jobb. dessutom skadar det inte att kunna köpa en öl på chambre 9 eller victors för 1€ eller en drink för 2€

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp