Jon Olsson i OS 2014!

Jaay-Bone

Ny medlem
Jon Olsson i OS 2014!
Jon uppgav imorse på The Voice att han har slagit vad 50 000 kronor med Jens Byggmark om att han skall köra storslalom i OS 2014 och att bettet var allvarligt!

Vad tror ni? Har han kört alpint innan han började hoppa?

Leder

Medlem
Jon Olsson i OS 2014!
Ja han har tävlat i alpint, körde för Mora alpin och vi är fler här på forumet som har tävlat i samma tävlingar. Hoppas han kan komma till staren i tid bara…. när han var grabb hade han lite svårt att slita sig från hoppant och ta sig till start =)

Fest4ever

Ny medlem
Jon Olsson i OS 2014!
asså fan va fett de skulle va om jon lossade bettet:P haha!!! men om han förlorar 50 000 gör juh kanske inte så ont i plånboken men hahahahaha, fan va jag e fett trött så här på morron:P

Lima-ko

Ny medlem
Jon Olsson i OS 2014!
Jon Olsson var en an Sveriges mest lovande alpinåkare sedan Ingemar Stenmark innan han började hoppa och leka. Det är ju det som är det unika med Jon, han är grim på att hoppa, han har vunnit NM och han skulle nog med en hel del träning ta sig till OS.

A

Alexander_Runhellen

Guest
Jon Olsson i OS 2014!
han var ju i alperna för inte så länge sen o körde portar med landslaget, det ryktades om att han yog byggmark med flera hundradelar :O.

källa: åka skidor.

ekdahl

Ny medlem
Jon Olsson i OS 2014!
Leder sa:
Ja han har tävlat i alpint, körde för Mora alpin och vi är fler här på forumet som har tävlat i samma tävlingar. Hoppas han kan komma till staren i tid bara…. när han var grabb hade han lite svårt att slita sig från hoppant och ta sig till start =)
hehe det var med den historien jag hørde om Jon førsta gången.

Utter

Aktiv medlem
Jon Olsson i OS 2014!
Största problemet är att det kostar oerhört mycket flis att få träna med något landslag. Annars finns de tekniska förutsättningarna där.

a_sjolund

Ny medlem
Jon Olsson i OS 2014!
Jon var ju den nya ingermar stenmark, men jon tyckte allt de där med port åkning var för serigöst så han började med jibb istället. jag hörde att han tränade med alpina landslaget och var väl bäst av herrarna.'

jeppenator

Aktiv medlem
Jon Olsson i OS 2014!
haha ja vafan de märker vi väl om inte annat!..
nån som vet vart man kan höra detta? satt på lektion uppe i dalarna när de va på radion.. synd att dom inte sänder på radio här..

men finns de på nätet nånstans?

hyllengren

Ny medlem
Jon Olsson i OS 2014!
vilket skit! en OS-satsning är riktigt jävla omfattande och det betyder att jon i princip måste slute med hoppandet då:P fast då är han nog för gammal ändå så:P

Jon Olsson i OS 2014!
har hört att han har tränat med alpina landslaget ibland vet inte om detta är bestämt men men. men tycker dock att han ska satsa på hoppandet istället. om det nu är något hoppande i detta OS:et annars är det la gryymt

Cyreus

Ny medlem
Jon Olsson i OS 2014!
Ja men ifall du såg på programet så sa han ju att han hade kört mycket Alpint sen innan :P Och han kommer säkert med ifall han sattsar lite :P

johank84

Ny medlem
Jon Olsson i OS 2014!
Utter sa:
Största problemet är att det kostar oerhört mycket flis att få träna med något landslag. Annars finns de tekniska förutsättningarna där.
Å andra sidan tror jag hanvarken har ont om pengar eller speciellt svårt att fixa sponsorer för det

Utter

Aktiv medlem
Jon Olsson i OS 2014!
johank84 sa:
Utter sa:
Å andra sidan tror jag hanvarken har ont om pengar eller speciellt svårt att fixa sponsorer för det
Det är inget jag tror, det är något jag vet. Sponsorer till en alpin satsning utan att ingå i ett landslag är dessutom oerhört svårt.

Koppelman

Aktiv medlem
Jon Olsson i OS 2014!
johank84 sa:
Utter sa:
Sponsorer har han nog redan så han klarar sig, tror Head mer än gärna ger honom ett par Storslalom lagg för att han ska kunna ställa upp i OS :)

Utter

Aktiv medlem
Jon Olsson i OS 2014!
CrashX sa:
johank84 sa:
Utter sa:
Sponsorer har han nog redan så han klarar sig, tror Head mer än gärna ger honom ett par Storslalom lagg för att han ska kunna ställa upp i OS :)
Det handlar om hur mycket pengar man är beredd att lägga ur egen ficka. (det är väldigt mycket som krävs för en satsning utanför det svenska landslaget)

Senaste inläggen

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp