Jones mountain twin tell me!

Jakobstenholm

Ny medlem
Sjukt sugen på en jones mountain twin, ja gillar att åka fort hoppa en del och mycket offpist, kollat lite på jobes flagship också men tror att jag ska gå på något inte fullt så "freeridigt" och lite mer lekfullt! Hur som någon som åkt på en mountain twin och kan berätta lite vad du/ni tycker om den! Tackar för svar:)

Powntus

Ny medlem
Åkte på Ultra på skidtestarhelgen, helt sjukt nice bräda! Lekfull men ändå stabil lixom bah hehehehe

ErikDragon

Medlem
Nu har du kanske redan fixat en ny bräda, men här kommer min input ang. Jones Mountain Twin :)

Är inne på min andra säsong nu och har bara positivt att säga om den. Har en MT 160 med Union Force bindningar. Själv är jag 185 cm/88 kg tung. Gillar att bomba ner i i pisten, men åker helst offpist om förhållandena är bra. Den känns stabil i högre farter samtidigt som lekfullheten finns där när man känner för lite småjibb i pisten. Kört en del offpist med den oxå, men tyvärr i rätt trista förhållanden i Åre. Är kanske inte brädan man väljer när det tokdumpat en massa, men då vill man ju ändå ta splitboarden och hika sig fram till de riktigt feta linjerna, som oftast är en bra bit iväg från liftsystemen......

Kort sammanfattat är det en grym allroundbräda, som jag kommer åka på ett bra tag till!

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp