Julkalender till äventyrare

maliina

Ny medlem
Halloj!
Jag är sugen på att göra en julkalender till min kille där han ska få öppna ett litet paket varje dag under december!
Har lite brist på fantasi så behöver hjälp med vad NI skulle vilja hitta i en sådan kalender! Han dör för skidåkning, mtb, klättring och liknande aktiviteter så det får gärna vara ”outdoor-inspirerat”!

pd

Aktiv medlem
Det här kan bli en riktigt kul tråd! Prylar "för i snitt under hundringen" som en skidåkare vill ha.
  • Skistraps
  • Gogglesoc
  • Skigee
  • Fästen för GoPro
  • Handskfett
  • Innerhandskar
  • Hopvikbar kåsa (lite skogsmullevarning där!)
  • Sponk / knaffel (Nu hoppar Kollikok fram)
  • Sickel
  • Vallaborste
  • P-tex-stavar
  • Alpinstrumpor
  • Skoskavsplåster

KaitsuH

Aktiv medlem
Jag har fått flera gånger sådan här. Varje morgon får jag något bra öl, en liten flaska brandy, snaps osv. Jätte roligt att börja dagen så!, och enkel att göra.
20181206_190411.jpg

Christiam

Aktiv medlem
När jag var ung och bodde med en polare hade vi kalender att när den ena kom hem från jobbet så stod det ett järn på bordet och vänta.
Fernet , Vodka och Gin var det vi hade.
Ljuvliga tider!

Annars tycker jag @Ivo del Scandi förslag är bra. I varje lucka finns även en lapp för en skiddag. På julafton har han samlat på sig 24 åkdagar så han kan åka runt och njuta.

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Jag har fått flera gånger sådan här. Varje morgon får jag något bra öl, en liten flaska brandy, snaps osv. Jätte roligt att börja dagen så!, och enkel att göra. Visa bilaga 19895
Får köpa mina ölkalendrar själv. :oops: Bättre här nere än i Danmark, olika öl i varje lucka. :sneaky: Tar nog ett tag till innan bolaget (och även Alko?) kan börja sälja sånt tyvärr... :LOL:

KaitsuH

Aktiv medlem
Alla lärare borde få börja dagen med en sån dricka.
Jag har redan flera år försökt förespråka en bra espressomaskin i lärarnas kafferum, men nej, inte. Bara två vanliga Moccamasters. Och med Moccamaster pisskaffe kan man inte laga god caffe corretto..

Det är så konstigt. År efter år allt flera elever får äta speed/amfetamin för adhd, men vi lärare får inte caffe corretto för att friska oss under hårda skoldagar.

Topp