K2 Public Enemy

Str8liner

Ny medlem
K2 Public Enemy
Ni som kör på K2 PE, hur har ni monterat bindningen? Finns stora möjligheter att variera detta (i alla fall om man kollar markeringarna på sidan av skidan). Jag antar att linjen "längst bak" är ämnat för "allmountain" och längst fram är för parken. De flesta verkar ha monterat +3cm om man letar lite på nätet. Mina har blivit monterade på linjen längst bak och jag är nyfiken hur de upplevs med den monteringen.

//Tomas

Lima-ko

Ny medlem
K2 Public Enemy
Jag har dem monterade exakt så, det funkar alldeles utmärkt till all sorts åkning, även park. Enkelt förklarat kan man säga att ju mer du flyttar fram bindningen ju mer begränsade i sitt användningsområde blir skidorna. Således kommer frågan, vad ska du ha skidorna till, mest?

Str8liner

Ny medlem
K2 Public Enemy
Känns lugnande att höra..
Jag är ingen jibboli men tycker ändå om att ta luft någon gång ibland. Jag köpte PE som ett komplement till mina Gotama.

Mvh
//Tomas

Lima-ko

Ny medlem
K2 Public Enemy
Jag har använt mina mycket i parken men också en hel del i offpisten (mestadels i Sälen) och i pisten, de funkar grymt bra på alla dessa underlag. Skulle jag mittmontera dem kanske de blir lite bättre i parken men däremot mycket sämre i offpisten och pisten. Så jag behåller dem som jag har dem, för då är de ett par grymma allroundskidor.

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp