K2-shreditor 102 för off-pist 50% och pist 50%

Tjong

Ny medlem
Sadlar nu om från snowboard till skidor.
Åkte väl mestadels off pist med snowboard och gjort detta i 15 år. Så ingen novis för vare sig puder eller tänk/teknik, dock knappt åkt off pist med skidor ännu. Började sadla om för 2 år sedan, men väderförhållandena dessa år har gjort att jag endast kört pist med slalomskidor. Skulle dock vilja ha ett fungerande par allround/mountain-skidor som jag kan köra i både pist och puder.

Är väl på nån form av medelnivå skulle jag anta, och har nog hellre en mer förlåtande modell än en som kräver för mycket av föraren. Parken hänger jag inte i, men är inte främmande för att hoppa lite om man har vägarna förbi :)

Hur är flytet med K2 shreditor i puder?
Hur är carvingen med dem i pisten?
Lämplig längd på skidan? 177/181 cm för mig?

Längd: 177 cm.
Vikt: 85 kg.

Att jag fastnat för just denna skida är en kombination av att jag hört goda vitsord om den samt att den går att få tag i för överkomligt pris för äldre års modeller :)

Always-Sunny

Aktiv medlem
Det är en väldigt mjuk skida, möjligen för mjuk för din vikt? Skulle iaf sats på den längre.
Jag tycker den är väldigt kul i pisten när det är lite mjukare underlag och helt ok flyt i puder, vad som kan förväntas av en mjuk skida i den bredden.
Och jag refererar till den äldre modellen.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp