Kan man träna hopp på studsmatta???

Jespr

Medlem
Jag undrar om det går att träna hopp med skidor på studsmatta? Tar skidorna nån skada av det eller? Min kompis brukar göra det med bräda, fast skidor e ju annorlunda...

Kristian_Falt

Ny medlem
Jodå de går alldeles utmärkt!
Tänk bara på att tejpa stålkanterna på skidorna!Annars kan studsmattan få ta en hel del stryk!

jag_martina

Ny medlem
Visst kan man göra de å tejpa stålkanterna MEN: använd inte dina skidor som du har när du åker skidor ta ett par äldre för oftast fastnar limmet på skidan när man tar bort tejpen.

lycka till!!*Martina*

Wishmaster

Ny medlem
att använda skidor och pjäxor på studsmattan är inget jag kan rekommendera.
Om du vill hoppa med skidor på studsmattan skall du bygga ett par "trampolin-skidor" av plywood. jag hittade ritningen till dessa skidor på "newschoolers.com.", för er som inte orkar kolla in sidan och bläddra igenom artiklarna kommer här en sammanfattning.
Såga ut två 120cm långa plywood bitar som är lite bredare än din egen fot. Efter det här sågar du ut två par lika breda bitar till som är ungefär 10cm längre än dina fötter.
Som pjäxor använde jag ett par gamla skate skor. Jag placerade skon mitt på "bindningen"(den kortare plywood skivan) och skruvade sedan fast skon och bindningen på skidan.
Sandpappra kanterna på skidorna och tejpa sedan fast en sönderklippt vattenslang på kanterna. Genom detta är det ingen risk att kanterna skulle kunna skära sönder mattan.
Med dessa skidor kommer du få betydlit mera höjd en med ett par riktiga skidor utan att förlora känslan av att stå på ett par riktiga skidor.
Skriv ett inlägg i min gästbok om ni har frågor....

E

ErikR

Guest
hmm vafan jag svarade ju på det här och ändå finns jag inte med... skumt.. :D

E

ErikR

Guest
ajja får jag ta det igen... snitta en trädgårdsslang på längden och trä runt hela skidan och fäst med tejp... har inte provat det själv men det borde funka såg nämligen nån annan som skrev samma sak för 1 tag sen...

E

ErikR

Guest
hehe=P jo... jävligt iriterande när man skrivit ett lååångt inlägg och så försvinner det bara hmm kanske servern som spökar eller nåt:D

peff

Ny medlem
Skruva bort truckarna på en skate istället å tejpa fast skorna o hoppa... Men det va ju inte det det gällde men skit samma!

Texmex 183

Ny medlem
att använda skidor och pjäxor på studsmattan är inget jag kan rekommendera.
Om du vill hoppa med skidor på studsmattan skall du bygga ett par "trampolin-skidor" av plywood. jag hittade ritningen till dessa skidor på "newschoolers.com.", för er som inte orkar kolla in sidan och bläddra igenom artiklarna kommer här en sammanfattning.
Såga ut två 120cm långa plywood bitar som är lite bredare än din egen fot. Efter det här sågar du ut två par lika breda bitar till som är ungefär 10cm längre än dina fötter.
Som pjäxor använde jag ett par gamla skate skor. Jag placerade skon mitt på "bindningen"(den kortare plywood skivan) och skruvade sedan fast skon och bindningen på skidan.
Sandpappra kanterna på skidorna och tejpa sedan fast en sönderklippt vattenslang på kanterna. Genom detta är det ingen risk att kanterna skulle kunna skära sönder mattan.
Med dessa skidor kommer du få betydlit mera höjd en med ett par riktiga skidor utan att förlora känslan av att stå på ett par riktiga skidor.
Skriv ett inlägg i min gästbok om ni har frågor....
Tror du det verkligen funkar

Snödjup

Topp