Kanterna är för mycket slipade på skidorna

louiselindblom

Ny medlem
Hej! Jag är TOTALT okunnig så därför frågar jag här där de finns experter.

jag har ett par begagnade svarta skidor här hemma som ser ut som att kanterna är slipade för mycket på. det svarta är helt borta och de ser ut som att trät, materialet i skidan är framme.
I övrigt är skidorna bra och jag kräver inte bättre eller nyare.. men jag funderar på om de går att göra nåt åt de? Går de att lägga på nåt? De stör ju inte funktionen (vad jag märker av) de är mer utseendet :)

zingo11

Aktiv medlem
Du har inte blandat ihop skateboard och skidorna?
Lägg upp en bild så "experterna" kan analysera vad ditt problem är😋

Pillard

Aktiv medlem
Hm! På din beskrivning låter det som att belaget är nedslipat för långt. Av bilderna att döma verkar det bara vara chippat top sheet. Det är inga som helst problem. Vill man så kan man försegla hålen med hjälp av lim så det inte kommer in fukt men jag skulle bara låta det vara om du inte har massa tid över

louiselindblom

Ny medlem
Okej! Tack för svar, de är kanske bara för syns skull jag skulle villaförsäkring något åt de Altså :)
Men om man nu skulle vilja de, de ser som sagt ut som att de svarta som borde vara där skrapats bort, är de möjligt då? Vad använder man isf?

Pillard

Aktiv medlem
Hm! Menar du egentligen sidorna på skidan? Det är sidewallen. Den ska se ut så. Det är chippat är ju kanten där sidewall och topsheet möts. Där ser det ut att finnas en del skavskador som man skulle kunna laga med typ epoxi för att få fukttätt. Sidewallen ser dock ut som den ska antar jag. Men om det känns konstigt att den inte är svårt får du nog bara måla den svart

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp