Kicking Horse & Golden 2011/2012

T

The_teo

Guest
Vilka freeride medlemmar beger sig dit i vinter?

oscarmodigh

Ny medlem
Vi är tre st som åker dit i mitten på januari och stannar i en månad! :)

robinrobin

Ny medlem
Någon som ska med till rogers och tura så kan man ju dela bil eller sådär vilket vore fint?

Och så blir det ju roligare om man är fler! :)

Senast ändrad:
T

The_teo

Guest
Ska invester i AT bindingar så jag är på. PG med!

PNyberg

Ny medlem
Rogers Pass är ett måste! Ca 18m per år, brant, terrängen är allt från bowlar till perfekt skog!

PeeGee

Medlem
Någon som kommer att vara där redan i november som vill gå en promenad?

PNyberg

Ny medlem
PeeGee sa:
Gå till Taps på Jam Night och snackade med lite locals vettja. Kan hooka upp dig med några sköna människor :)

Ozzbourne

Ny medlem
Svassar dit någon gång i Januari med två homies. Alltid redo att tura lite och se vad splitboarden går för!

PeeGee

Medlem
Ozzbourne sa:
Svassar dit någon gång i Januari med två homies. Alltid redo att tura lite och se vad splitboarden går för!
Fridens Liljor! Bor på 909 10th street south, bara till att knacka på!

PNyberg

Ny medlem
PeeGee sa:
PNyberg sa:
PeeGee sa:
Gå till Taps på Jam Night och snackade med lite locals vettja. Kan hooka upp dig med några sköna människor :)
Nice, tack för tipset. Är det Shadam och Gripen ;) Och deras förnämlige vän "Huckin Eh?"
Gripen ja. Inte säkert att han är i Golden då. Har inte snackat med honom på en stund. Sen vet jag inte vilka Huckin Eh? eller Shadam är.. :(

PeeGee

Medlem
PNyberg sa:
PeeGee sa:
PNyberg sa:
Nice, tack för tipset. Är det Shadam och Gripen ;) Och deras förnämlige vän "Huckin Eh?"
Gripen ja. Inte säkert att han är i Golden då. Har inte snackat med honom på en stund. Sen vet jag inte vilka Huckin Eh? eller Shadam är.. :(
Två riktiga gamla rävar som håller till lite här o där i BC om jag förstått det rätt. Ute på tur med spritflaskan i högsta hugg!

T

The_teo

Guest
Shadam = Adam, ozzy som turar pa splitboard.
Huckin = Rob, langt vitt har + skag. Kor lagg.

T

The_teo

Guest
Har nu spenderat några veckor här i Golden, Yeehaw vilket berg!

File

Ny medlem
robinrobin sa:
Jag och min flickvän åker dit 10 januari och stannar i 2 månader
Då syns vi på planet då ! även jag och min flickvän åker över 10e jan, dock så stannar vi i 3 månader !

T

The_teo

Guest
Kom 20 cm igår natt. Basen är runt 120cm. Superbowl, bowl over och crystal bowl är öppna. Några ridgar och Fuez är fortfarande stängda.

Allt som allt är berget i bra skick!.

robinrobin

Ny medlem
Är det mycket folk som åker över i superbowl nu? När jag var där för 2 år sedan så låg den utanför skidområdet och då var man nästan själv där. Vad jag har förstått så är dom där och spränger nuförtiden?

T

The_teo

Guest
Jepp, superbowl är en del av systemet nu. Bowlen är i hyffsat bra skick, men finns fortfarande hajjar som gömmer sig i landningarna. Efter nästa dump kommer det kanske att ha ändrats! T2 är fortfarande stängd.

PNyberg

Ny medlem
The_teo sa:
Jepp, superbowl är en del av systemet nu. Bowlen är i hyffsat bra skick, men finns fortfarande hajjar som gömmer sig i landningarna. Efter nästa dump kommer det kanske att ha ändrats! T2 är fortfarande stängd.
Det var nog ett av dem sämsta besluten som har tagits om du frågar mig. T2 har många sjukt fina åk som numera är permanent stängda... :(

T

The_teo

Guest
fuck, insåg just att rännorna.. lookers right från T1 är just det, permanent stängda.

robinrobin

Ny medlem
VA? Har dom stängt T2? Nej nu blir jag upprörd. Tur att det finns fina åk på andra sidan av systemet.

såg nu att det bara var en del som var permanent avstängd. Finns fortfarande fina åk lägre bort till skiers right :)

Senast ändrad:

PNyberg

Ny medlem
The_teo sa:
fuck, insåg just att rännorna.. lookers right från T1 är just det, permanent stängda.
Yup. Heavy metal chutes är....permaclosures. Men vill man så kan man :) Bara att vänta till sen ngn dag i mars och köra när patrullen inte är på plats.
Se bara till att snön är stabil :)

File

Ny medlem

File

Ny medlem
flyg till calgary och sedan med bil vidare till golden och kicking !

berrabooze

Ny medlem
Kom på att jag skulle till Revelstoke. Men kanske kollar förbi Kicking ändå... verkar trevligt

Senast ändrad:

Quiksilver85

Ny medlem
Revelstoke är ett litet system som jag inte rekomenderar för en säsongare. När det inte är snö så ruttnar man.
Om ni inte vart där innan....

T

The_teo

Guest
30 cm över natten :lol:

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp