Klättermusen fuskar med recensioner

Hej köpte en dunjacka från Klättermusen (Liv) som visade sig va riktig dålig, supertunn, ömtålig och dunet i armarna la sig på baksidan direkt. Den läckte också dun, ringde och fick då rådet av Klättermusen att stoppa tillbaka dunet :). Häromdagen gick jag in o recenserade jackan på deras hemsida, Dagen efter är recensionen borttagen! jag mailade o frågade varför den var borttagen, fick då svaret att recensionen inte var relevant. Blev både besviken och förvånad eftersom jag gillat deras produkter och haft högt förtroende för KM. vad är era erfarenheter? är det vanligt att företag tar bort dåliga recensioner eller är det bara Klättermusen som fuskar?

Hej från Jacob

Christiam

Aktiv medlem
Hej köpte en dunjacka från Klättermusen (Liv) som visade sig va riktig dålig, supertunn, ömtålig och dunet i armarna la sig på baksidan direkt. Den läckte också dun, ringde och fick då rådet av Klättermusen att stoppa tillbaka dunet :). Häromdagen gick jag in o recenserade jackan på deras hemsida, Dagen efter är recensionen borttagen! jag mailade o frågade varför den var borttagen, fick då svaret att recensionen inte var relevant. Blev både besviken och förvånad eftersom jag gillat deras produkter och haft högt förtroende för KM. vad är era erfarenheter? är det vanligt att företag tar bort dåliga recensioner eller är det bara Klättermusen som fuskar?

Hej från Jacob
Om dunet flyttat sig så fyller den inte sin funktion. Reklamera, kräv ny jacka.
Edit: såg nu på deras fb att det finns en del negativa kommentarer så helt klart förvånande att din plockats bort.

är det vanligt att företag tar bort dåliga recensioner eller är det bara Klättermusen som fuskar?
Borttagna eller redigerade omdömen på tillverkarens egna sida är inte alls ovanligt. Inte så svårt att få bort eller dölja specifika omdömen på externa sidor som Trustpilot eller liknande heller. Bara att rapportera som irrelevant eller felaktig så försvinner de allt som oftast.

LP_Larsson

Ny medlem

Hej från Jacob
Riktigt bra badwill

wolfy365

Ny medlem
Kör med en skidbyxor/salopette från Klättermusen. Tycker de är svinbra. Synd att höra om jackan, man förväntar sig mer för pengarna..

StefanAaroe

Aktiv medlem
Det där var tråkigt att höra. Har alltid haft ett bra öga till KM och tittar med avund på min frus jacka som ser riktigt bra ut. Men dålig kundvård är ett stort minus helt klart.

Henk021

Medlem
Har haft samma erfarenhet. Senaste 6 av 7 plagg från klättemusen har varit otroligt dåliga i kvalite… gjort recensioner men alla borttagna. Fick ett par mithril byxor lagade, då sömmarna släppt på typ 10 ställe. Efter 8 månaders användande till vardags. Tog 4 månader att få dem lagade. Otroligt dåligt.

Klättermusen köptes upp av riskkapitalbolag för ett antal år sedan efter de har kvaliten sjunkit mer och mer vilket är jäkligt tråkigt för jag gillar deras tidigare produkter.

Mina Freke Salopette från 2007 håller fortfarande bra.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp