Klövsjö - Boende Panoramavägen

bahzo

Ny medlem
Jag ska åka till Klövsjö efter årsskiftet och funderar på att boka boende på Panoramavägen. Ser ut att vara jävligt maffiga kåkar där men det låter nästan lite för bra för att vara sant :) Det finns möjligtvis inte någon här som varit där? Det ser helt magiskt ut på bild men man vet ju aldrig hur det är i verkligheten...

Bifogar bild från stället så någon kanske känner igen sig :)

Bilagor

Christiam

Aktiv medlem
Funderar på om det är stugägaren som gör reklam eller om du endast åkt i Hammarbybacken tidigare.
Huset i sig tycker jag inte är något speciellt för att vara ett fjällhus . Finns norrbagge ägda stugor i Idre som också är stora och flådiga. Åre har sin del och säkerligen Sälen också. Är det kanske så att huset du länkat till är uppdelat på lägenheter eller är det en bostad?
Oavsett så hoppas jag du får en härlig tid i Klövsjö eller att du får den uthyrd hela säsongen ; )

bahzo

Ny medlem
Det är en skistarstuga och min erfarenhet från sådana i Sälen är långt från detta (därav frågan). Rimligtvis är det väl Skistar själva som äger sina stugor? Trodde detta var ett bra forum för detta men det var kanske fel av mig.

Christiam

Aktiv medlem
Önskar du svar från någon som bott i just den stugan eller generella tankar kring att hyra stuga?
Skistar har egna boenden ( oftast enklare) men hyr även ut privatägda stugor. Min uppfattning är att stugor i den klassen som du länkat till är privatägd. Jag har svårt att se att Skistar skulle bekosta bygget av sådana hus och behålla dom för uthyrning.
Jag har aldrig varit med om att de bilder som finns inte stämmer med verkligheten så ser det fint ut så är det fint. Detta gäller all form av stughyrning jag gjort och inte endast Skistar. Om priser är bra och du/ni gillar läget så blir det bra. Vi får hålla tummarna för mycket snö

bahzo

Ny medlem
@pd Oj ok, då förstår jag..

@Christiam Det vore grymt om någon hade erfarenhet av dessa men om du har rätt i att de generellt är fina och stämmer överens med bilderna så räcker det långt. :)

@Tobbe999 Ok ja @pd är inne på samma spår.

Håller fortfarande tummarna för att hitta någon som har varit där men känner mig lite mer taggad på att boka redan nu :)

Realmode

Aktiv medlem
vad jag kommer ihåg ligger de där "kvarteret" vid campingen och det var en rejäl byggsväng där för kanske 10-12 år sedan, bla planer på en privat (norsk?) anslutningslift. vet ej om det blev av, så husen finns nog. exakt det där vet jag inte, ej heller om de hyrs ut, men varför inte?

RichardH

Medlem
Jag ska åka till Klövsjö efter årsskiftet och funderar på att boka boende på Panoramavägen. Ser ut att vara jävligt maffiga kåkar där men det låter nästan lite för bra för att vara sant :) Det finns möjligtvis inte någon här som varit där? Det ser helt magiskt ut på bild men man vet ju aldrig hur det är i verkligheten...

Bifogar bild från stället så någon kanske känner igen sig :)
Har bott där en vecka (i undervåningen, den som är 96 kvm). Fin lägenhet med parkering i garage.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp