Knäskydd för telis?

freeride_nu

Aktiv medlem
Knäskydd för telis?
Är det någon som har tips om knäskydd som är lämpliga för telisåkning? Mjuka eller hårda?
/R

freeride_nu

Aktiv medlem
Knäskydd för telis?
för långfärdsskridsko som säljs i varenda sportbutik (iaf i Stockholm) borde väl funka, eller?

freeride_nu

Aktiv medlem
Knäskydd för telis?
Jag kör med inlines-skydd. Hårda, klumpiga, obekväma men trygga. Jag funderar på slänga dem just för att de är så osmidiga. Ett par av "liggunderlags"-materialet borde väl vara skydd nog.

/R

sandro

Ny medlem
Knäskydd för telis?
hallå
prova att köpa innebandyskydd funkar otroligt bra . mjuka och lätta att ta på med kaborrband

NiklasLundberg

Ny medlem
Knäskydd för telis?
TSG force III (3) borde vara bra eller liknande.

Storlek Large för normalvuxna
Storlek XLarge för bitiga personer

Kiliam

Ny medlem
Knäskydd för telis?
Största bumpen jag har sett någonsin på alla forum jag hänger.

engqvist

Ny medlem
Knäskydd för telis?
Det pratas om knäskydd till telisåkning... När behöver man det? Har aldrig känt nått behov av det. Har ni det i pist. Eller är det en offpist attiralj?

Mjogaryd

Medlem
Knäskydd för telis?
engqvist sa:
Det pratas om knäskydd till telisåkning... När behöver man det? Har aldrig känt nått behov av det. Har ni det i pist. Eller är det en offpist attiralj?
Det var sånt man behövde för 13 år sedan! ;)

norly

Medlem
Knäskydd för telis?
Jag röstar för knäskydd. Drog knät i en sten och splittrade knäskålen förra vintern. Kör nu med Poc:s lite längre knäskydd, värmer gött och hjälper förhoppningsvis nästa gång.

RassK

Medlem
Knäskydd för telis?
Härlig bump! Skönt att folk letar upp gamla existerande trådar istället för att skapa nya! #pantamera

Jag har också dragit i knäna i diverse stenar (puder) och vridit knäna i alla håll och vinklar. I cham/anton körde jag med Balck Diamond Skalskydd som är en billig livsförsäkring för knähälsan. I japan körde jag med Rehband 3-5mm neopren: jävligt stabila och varma men jobbiga att ha på längre tider. Nu kör jag med SOC knäskydd/värmare för 49:- som är sjukt sköna och går att ha dygnet runt nästan (+ DB skalskydd utanpå).

telemarkus

Aktiv medlem
Knäskydd för telis?
Knäskydden G-Form Knee Pads verkar grymma. Den skyddande delen består av ett reaktivt skummaterial som stelnar när det utsätts för stötar, d.v.s. samma typ av material som man använder i många moderna ryggskydd från exempelvis POC. De verkar otroligt lätta och smidiga och kan dessutom tvättas i maskin. What's not to like!?

mgbgt66

Aktiv medlem
Knäskydd för telis?
Knäskydd...bara mer prylar att släpa med sig till backen.

Den stora frågan är väl snarare under eller ovanpå byxorna??

telemarkus

Aktiv medlem
Knäskydd för telis?
Hej mgbgt66! Är det bara du och jag som för dialog här på telisforumet idag? :)
Har man inte alltför tighta byxor skulle jag säga att man kör med knäskydden under byxorna. De verkar trots allt ganska smidiga. Jag har precis köpt ett par Houdini Fusion Gear Pants som inte är invigda än. Eftersom det är en relativt rymlig freeridebyxa blir det definitivt att köra eventuella knäskydd under.

frasseman

Ny medlem
Knäskydd för telis?
Jag kör MC skydden under mina täckbyxor också och har full rörlighet. Haglös Culoir II.

Fred-o

Aktiv medlem
Knäskydd för telis?
Har också dragit knät i sten(under ytan). Black diamond nånting!

johanb

Medlem
Knäskydd för telis?
Black Diamond Telekinesis. Hårt skal över knät som skyddar bra, sitter fint och värmer knäna skönt. Helst under byxorna.
Och alltid imponerar det på någon när man kan köra rätt in liftarnas vändkors med knäna först...

Senaste inläggen

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp