Köp & Sälj 2.0

Bultfeber

Aktiv medlem
Köp & Sälj 2.0
Stämmer in med tidigare.
Vore grymt om ni kan få till en deal med någon för att köpa frakt och gärna även får skidor över 180cm då bussgods är väl saftigt i pris.

Samt att inga fält om storlek, ålder, bredd mm är tvingande, de skall gå att lämna tomma.
Jag är säker på att det blir mindre fel då än att "folk" chansar vilt för att komma vidare med annonsen

johan

Administrator
Köp & Sälj 2.0
Vi har gjort tester med omdömen i forumet (innan vi hade BankID), med väldigt lite feedback, så jag tror det blir svårt att få upp intresset kring det. Att BankID-verifiera alla vilket har visat sig vara mycket effektivt. Nu har vi möjlighet att stänga av någon permanent.

Bultfeber

Aktiv medlem
Köp & Sälj 2.0
Jo det skapar ju en viss trygghet med att man vet med vem man gör affär med. Men inte mer än just det.
Jag känner mer trygghet i att göra affärer med någon som har varit medlem länge. Det i sig ger trovärdighet. Omdöme skulle plussa på ytterligare.
Sedan gäller ju givetvis sunt förnuft. Har inget problem med att Swisha iväg 6000kr för ett par skidor till någon som hängt här i 15år.
Men skulle aldrig förskottsbetala för en GoPro av någon som blev medlem förra veckan.

Kanske går att lägga upp eller spara historik kring köp och sälj?

Men skidfrakt ser jag som viktigaste att lösa

johan

Administrator
Köp & Sälj 2.0
Kanske går att lägga upp eller spara historik kring köp och sälj?
Historik la jag till i den senaste uppdateringen. Så om du går via en profilsida och sen köp & sälj fliken så ser du medlemmens gamla annonser, antingen som borttagna eller markerade som sålda.

Men skidfrakt ser jag som viktigaste att lösa
Bra förslag ska kolla vad som går att göra. Ni som gillar förslaget, gilla gärna orginalinlägget ovan så blir det lättare att prioritera.

steglund

Aktiv medlem
Köp & Sälj 2.0
Har ni tänkt på att tillåta kommentarer? Funkar bra på andra entusiastsidor så som swedroids köp&sälj.
Möjligheten att kunna kommentera en annons direkt och ställa frågor skulle vara en tillgång, t ex om någon information har glömts bort eller något annat är oklart. Å andra sidan kanske det också kan öppna för dryga kommentarer och dålig stämning... 🤔

DannyH

Medlem
Köp & Sälj 2.0
Möjligheten att kunna kommentera en annons direkt och ställa frågor skulle vara en tillgång, t ex om någon information har glömts bort eller något annat är oklart. Å andra sidan kanske det också kan öppna för dryga kommentarer och dålig stämning... 🤔
Fast är det dryga medlemmar här? Väl knappast.

la_grave

Aktiv medlem
Köp & Sälj 2.0
Det börjar bli dags att utveckla vår populära köp & sälj avdelning. En hel del fokus blir på säkerheten, har börjat kika på BankID verifiering och SMS verifiering, men vad mera kan vi förbättra? Saknar du kategorier? Enklare bilduppladdning? ja spåna fritt här i tråden.
Ta genast bort KRAVET på Bank-ID-verifiering.

Jag köper/säljer bara ansikte mot ansikte, finns inget som helst behov av att lämna ifrån sig diverse personuppgifter i min situation. Sluta dadda vuxna människor. Är man så korkad att går på ett bedrägeri så är inte lösningen Bank-ID utan att avskaffa vederbörandes rösträtt och förse henne/honom med förvaltare.

Ni verkar ju för övrigt inte ha något krav på identifiering av köparna, så halva transaktionen är fortfarande "osäker".

Låt lämplig säkerhetsnivå avgöras på marknaden. Folk som är verifierade skulle hypotetiskt kunna ta ett högre pris och vice versa.

packåsna

Medlem
Köp & Sälj 2.0
Ta genast bort KRAVET på Bank-ID-verifiering.

Jag köper/säljer bara ansikte mot ansikte, finns inget som helst behov av att lämna ifrån sig diverse personuppgifter i min situation. Sluta dadda vuxna människor. Är man så korkad att går på ett bedrägeri så är inte lösningen Bank-ID utan att avskaffa vederbörandes rösträtt och förse henne/honom med förvaltare.

Ni verkar ju för övrigt inte ha något krav på identifiering av köparna, så halva transaktionen är fortfarande "osäker".

Låt lämplig säkerhetsnivå avgöras på marknaden. Folk som är verifierade skulle hypotetiskt kunna ta ett högre pris och vice versa.
Vad är fördelen med att kunna sälja "anonymt" som du verkar förespråka?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp