Köpa bräda

QW

Ny medlem
Hej! :)
Har tänkt att köpa en ny bräda, kollar på burton custom och burton sherlock.
Vill ha en bra allaround bräda, åker mest pist men vill lära mig boxar, rails och hopp.

Det enda jag funderar över är hur lång brädan ska vara(är 193cm lång),har tänkt mig 163 cm men det kanske blir lite långt och otympligt om jag ska köra ett hopp eller en rail.

Har 46 i skostorlek så kanske borde satsa på en lite bredare bräda istället,(nån med samma storlek som vet?)

/QW

Hagizz

Ny medlem
Kör Custom, bra allround för dig enligt beskrivning ovan, glöm inte och slippa ner kanterna dock om du vill lära dig jibba, då slipper du otrevliga rail hugg, tips att du kan slippa ner mellan bindningarna till att börja med om du vill fortsätta kunna lägga vassa carving svängar på isigare berg. Tror inte längden blir ett problem för dig med tanke på din egen längd och sko size.

Sthlm71

Medlem
Kör själv en Custom X. I pisten är den fantastisk... rapp och svarar väldigt bra vid lite hårdare körning.

Senast ändrad:

QW

Ny medlem
Tack för hjälpen!

Blir nog en Custom jag kör på, enda jag oroar mig för är att brädan kommer va för smal för mina stora fötter, vill inte att tårna slår i om man drar en rejäl sväng

AAD

Medlem
Tror i så fall på Custom 165 wide även den knappt sväljer dina 46or!
En vanlig custom har som du säkert vet vanlig camber etc. Är du säker på att du inte vill ha något mer lekfullt om du ska börja studsa runt i parken?

QW

Ny medlem
Har kollat runt lite mera nu och har bestämt mig för en custom, funderade först på att skaffa typ en custom twin eller nån med flying v, just för att dom (om jag har fattar rätt) är mer lekfulla o lättare att jibba med.
Kommer köra med en custom just för att jag kör mest pist, jibba och köra park har jag inte lika mycket erfanhet med, blir väll att köpa en "parkbräda" senare om blir sugen.

Kommer kolla in 165 wide, tack för tipset :)

FMA

Medlem
Den känns på gränsen till för smal för dig. Vad har du för boots? Om du har ett par med stora yttermått så skulle jag nog se mig om efter en lite bredare. jag har 10,5 i Thirtytwo och kör en bräda som är 26,6cm i midjan vilket känns perfekt. Självklart kunde jag ha lite smalare men har blivit allergisk mot toedrag.

QW

Ny medlem
Har inte kirat boots ännu(har 46 vanligt viss),har kollat på en nitro team 162 bräda, den är 27 i midjan så borde funka.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp