Köpa liner-mod-material online nånstans?

Vattendroppe

Moderator
Forumvärd
Okej, mina liners har börjat ge upp i hälgreppet. Pallar inte att hålla på med att köpa nya liners, och får ingen vidare respons från byggena här uppe som jag fått rekommenderat att höra med. Finns det nånstans att köpa material för att modda liners online? Eller är det dödfött att försöka lägga till foam eller nåt för att bättre upp hälgrepp och bara bita i det sura äpplet och skaffa nya liners?

Pillard

Aktiv medlem
Huruvida man kan köpa online vet jag inte men jag skulle verkligen ge det ett försök. Jag har i mina två senaste pjäxor kört med extramterial för hälgreppet och tycker att det gör stor nytta.

farsan56

Aktiv medlem
Här behövs inga specialare. Sittunderlag från lågprisaffären. Bara att klippa som man vill ha dom. Självhäftande kardborreband så är det lätt att hitta rätt position.
Dom jag har nu växlar jag imellan två par innerskor som används till samma skal.
Billigt, enkelt och bra 😃
H C

Vattendroppe

Moderator
Forumvärd
@farsan56 Jag gillar tänket! Brasklappen är väl att jag bara turar, frågan är hur det håller ihop med det extra slitaget jag misstänker blir av det eviga gnagandet fram och tillbaka mot skalet hela dagarna?

Gazza1

Aktiv medlem
Jag har testat med att bygga på ett par gånger förut på liners eftersom de packade ur direkt.
Du kommer känna skillnad och få lite bättre hälgrepp men det eviga problemet var just att de lossnade hela tiden. Det höll ett par dagar och sedan åkte de av. Särkilt när man plockade ur innerskon för att torka efter en lång dag.
Jag har till och med limmat fast dem och då höll det längre. Däremot behöver du veta att det är rätt plats för när du väl limmat dit dem så är det struligare och svårare att få bra grepp för limmet om du ska flytta runt eftersom det är en massa limmrester kvar på innerskon.

farsan56

Aktiv medlem
Dom stora pjäxbutikerna brukar ha foam i olika varianter liggande. Jag brukar köpa lite div. spillbitar ibland. Bra att ha för diverse pjäxmoddande.
Jag har nog satt i hälförstärkning i alla pjäxor jag haft, har väl sådana fötter.
Om man kontaktlimmar ordentligt brukar det sitta bra. Jag tror mina Backland Carbon innerskor är inne på tredje året nu. Där sitter det kontaktlimmade hälgrepp. Ska dom bort måste jag skära loss dom. Börjar innerskorna att ge upp är det väl bara att prova.
Go tur!

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp