Jag har haft Hestras helihandskar i fingervantevariant i några år nu, uppskattningsvis har jag åkt skidor i 100-150 dagar med den, och sparsamt använt den vid andra tillfällen också. De har hållit bra tycker jag. Den där lilla flärpen på ovansidan lillfingret lossnade i ena änden för 2 år sedan. Den var dock lätt att sy tillbaka, då fodret är avtagbart och alla sömmar är lätta att laga om man vänder handsken utochin. Fint att man kan köpa nya foder också, i ull dessutom om man vill ha det varmt och skönt om händerna.
Blir lädret blött så blir man fuktig inuti också. Jag är noga med att fetta handskarna iaf typ en gång per vecka (ibland varje dag under mer maniska perioder). De flesta dagar håller de sig torra. Men snöiga dagar, ffa om stavhandtagen blir belagda med snö/is och jag är för lat för att ta bort det, så kan det bli blött om handsken.
Den stora mudden är det bästa som hänt skidhandskar enligt mig, det tar inte många sekunder att helt säkra sig från snö som kommer in vid handlederna. Jag har aldrig tidigare fått till det lika bra och snabbt, med jacka utanpå handske.
Jag är nöjd och har nyligen köpt trefingersvarianten. Men jag har bara använt den i ca en vecka. Den verkar lite varmare och i övrigt rätt liknande.