Köpa QST 99 med SHIFT 13 eller MARKER 10 bindning?

Gusros

Ny medlem
Hej,
sitter precis och ska köpa ett par QST 99.
Är 183cm lång och väger 83kg. Vilken längd på skida är lämplig, 181 eller 188?
Vilken bindning är att föredra? Finns det några kända nackdelar?
Har tänkt att gå på tur varvat med pist och puder.
Vilken bredd ska man ha på skidstoppet? 100 eller 110?

Mvh

Gustav

Pillard

Aktiv medlem
Ska du tura en del så bör du ha Shift-bindningar. Längden hade jag kört 188 men det beror helt på din smak. Vad brukar du köra för längd och hur vill du åka? Skistoppern skulle jag ta 100.

Gusros

Ny medlem
Ska du tura en del så bör du ha Shift-bindningar. Längden hade jag kört 188 men det beror helt på din smak. Vad brukar du köra för längd och hur vill du åka? Skistoppern skulle jag ta 100.
Jag tror att tura blir ca 20%. Förstår att man behöver två par pjäxor för shift-bindningen men den har andra

jung

Aktiv medlem
Hej,
sitter precis och ska köpa ett par QST 99.
Är 183cm lång och väger 83kg. Vilken längd på skida är lämplig, 181 eller 188?
Vilken bindning är att föredra? Finns det några kända nackdelar?
Har tänkt att gå på tur varvat med pist och puder.
Vilken bredd ska man ha på skidstoppet? 100 eller 110?

Mvh

Gustav

Personligen skulle jag köpa 188 med shift. 100mm stoppers. Köper du qst pjäxor eller liknande har de tech inserts.

Gusros

Ny medlem
Efter en massa velande fram och tillbaka så beställde jag ett par QST 106 188cm med Armada STH2 13 bindning till bra pris. Tänker att turandet kanske inte kommer att vara den största % de närmaste åren.

Fatboy

Aktiv medlem
Efter en massa velande fram och tillbaka så beställde jag ett par QST 106 188cm med Armada STH2 13 bindning till bra pris. Tänker att turandet kanske inte kommer att vara den största % de närmaste åren.
Turandet kommer väl bli 0% om du inte tänkt använda trekkers vilket väl blir sjukt tungt. Har iofs inte testat det själv men jag kan bara tänka mig. Om du överhuvudtaget tänkt tura som borde du titta på en annan bindning

Gusros

Ny medlem
Turandet kommer väl bli 0% om du inte tänkt använda trekkers vilket väl blir sjukt tungt. Har iofs inte testat det själv men jag kan bara tänka mig. Om du överhuvudtaget tänkt tura som borde du titta på en annan bindning
Ja turandet blir nog 0%. Blir till att staka och traska lite istället.

Fatboy

Aktiv medlem
Det funkar ju det med, hoppas du blir nöjd och att du får tag på rolig åkning, känns ju tyvärr inte självklart den här vintern

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp