Köpa Rotobrush till snowboard

FMA

Medlem
Var hittar man en rotobrush i snowboardbredd i Sverige eller inom EU till bra pris? Jag tror att 300mm är det bredaste.

Kaskar

Medlem
RedCreek har iaf listat på sin sida. 2158, 2159, 2160 samt 2104.
Det brukar va ett helvette att hitta i butik men maila RedCreek så kanske de kan fixa att skicka direkt. De säljer ju egentligen inte själva men det brukar kunna lösa sig.

Om du ändå köper av dem. Passa på att fråga om du kan köpa av deras nya flytande valla. Den är grymt bra!

Edit: Jag ska väl säga att jag kör med deras 100mm rullar och tycker de funkar riktigt bra även på bräda. Nästan så jag tror att en bredare borsta kan ha lite motsatt effekt eftersom brädor tenderar att inte vara särskilt plana på undersidan..
Det är ett helvete att valla bräda jämfört med skidor...

Dirtbag

Medlem
Jag kör med med 100s rotoborstar och skulle säga att det är precis som med sicklar, ingen fördel med bredare. Det blir bara mer svårarbetat (min upplevelse och slutsats), speciellt då jag mest använder stålborste för att få ur smuts ur belagen. De tar även mindre plats i vallalådan ;)

FMA

Medlem
Intressant att det verkar vara sämre med bredare. Det gör det enklare för mig.
Tack så mkt för infon.

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp