Köpa skidbyxor BIB

sweetkarma

Medlem
Köpa skidbyxor BIB
Hej,

Är det någon som har kolla på BIB skidbyxor/snowbardbyxor som både är snygga och har bra kvalité? Hart kollat lite på montec, men har hört att de inte har någon vidare kvalité. Pris är inte direkt viktigt, men byxorna ska hålla i många år. Gillar inte Norröna som har den mjuka och tajta delen högst upp. Någon som provat WearColour Hawk?

Tack på förhand!

Punchslap

Ny medlem
Köpa skidbyxor BIB
Har du titat på norröna Tamok bib?

Dom har inte samma typ av avtagbara bib som finns på lofoten/lyngen etc utan en fast bib. Har haft dom själv sen förra säsongen, har inget att klaga på, enda saken jag hade ändrat är själva hängslena. Hade varit bättre om dom hade varit avtagbara så det hade varit lättare att ta av/på dom.

Heddious

Aktiv medlem
Köpa skidbyxor BIB
Någon som har erfanhet av Sweet? Verkar ha ett par stycken också.
Jag har kört i Sweets Monkeywrench bibs de senaste fyra och en halv säsongerna och har exakt inget att klaga på. De har blivit solblekta, men det tycker jag man får räkna med efter 600-ish skiddagar. Den modellen finns dock inte kvar i sortimentet längre, men en polare har ett par nyare Sweet Supernaut och är lika nöjd han.

En sak som kan vara värt att tänka på med bibs (särskilt om du turar/hajkar eller är allmänt varm av dig) är ventilationsdragkedjorna. Långa/längs utsidan av benen ventilerar ljusår bättre än dragkedjor vid knäna.

Om du inte nödvändigtvis vill ha Goretex kan du kolla in Planks och Trew också, bägge dom har diverse hängslebyxor som inte är mjuka/avtagbara upptill.

zingo11

Aktiv medlem
Köpa skidbyxor BIB
Har kört Hawk i två säsonger (+100 dagar), köpte dom begagnade här av Wester.Är nöjd, en dragkedja släppt ca 5 cm i sömmen tror att det var när jag fick dom, har iallafall inte ökat,hittar jag ett par för bra pris blir det köp igen.

sweetkarma

Medlem
Köpa skidbyxor BIB
Jag har även sett att det finns de med öppning i fron och de med öppning i sidan. Vad tycker ni är bäst? Stilmässigt tycker jag öppning i sidan ser snyggare ut, men kanske inte bästa funktion.

Punchslap

Ny medlem
Köpa skidbyxor BIB
Mina har en lång zip på sidan för både ventilation och för att ta sig i och ur, samt en gylf, vilket känns som en bra kombo för killar.
Vet inte om det finns några egentliga för eller nackdelar, tror det mer handlar om vad man föredrar.
En del bibs har ju rätt stora fickor i fram på själva bibben, vilket inte funkar med stor dragkedja på framsidan. Har en stor ficka på mina och när det var - 27 så var det rätt gött att ha en varm flaska med te på magen...

SaintX

Ny medlem
Köpa skidbyxor BIB
Har ett par Sweet. Väldigt nöjd! Äskar att de har lagt tid och omtanke på små detaljer. Känner verkligen kvaliten i tyget och förstärkningarna vid pjäxorna är mer eller mindre oförstörbara. Vill även slå ett slag för Arcteryx. Har en 10år gammal Beta AR jacka och en softshelljacka. De har en "evighetsgaranti" (iallafall så länge jackan är funktionsduglig) Har skickat in Betan 3 gånger till deras serviceverkstad. Förra året skickade jag med softshelljackan. De lagade defekta dragkedjor och ny tejpning vid muddar och ryggslut. Blev som ny. Dock kom det ett mail där de tyckte att jackan nått slutet av sin livscykel.....detta var sista gången. Med tanke på att du vill ha byxorna länge. Hursomhelst är jag övertygad om att du måste betala en del för att få kvalite.

sweetkarma

Medlem
Köpa skidbyxor BIB
Har ett par Sweet. Väldigt nöjd! Äskar att de har lagt tid och omtanke på små detaljer. Känner verkligen kvaliten i tyget och förstärkningarna vid pjäxorna är mer eller mindre oförstörbara. Vill även slå ett slag för Arcteryx. Har en 10år gammal Beta AR jacka och en softshelljacka. De har en "evighetsgaranti" (iallafall så länge jackan är funktionsduglig) Har skickat in Betan 3 gånger till deras serviceverkstad. Förra året skickade jag med softshelljackan. De lagade defekta dragkedjor och ny tejpning vid muddar och ryggslut. Blev som ny. Dock kom det ett mail där de tyckte att jackan nått slutet av sin livscykel.....detta var sista gången. Med tanke på att du vill ha byxorna länge. Hursomhelst är jag övertygad om att du måste betala en del för att få kvalite.
Jo, det kommer såklart att kosta, men det är jag beredd på och jag vill ha något som håller. Dock tycker jag att arcteryx har valädigt låga BIB så gillar inte riktigt modellen. Men många säger bra saker om sweet. Får kanske åka och prova en?

SaintX

Ny medlem
Köpa skidbyxor BIB
Tror att det är Monkeywrench. Blir dock lite orolig när jag går in på Sweet hemsida. En användare som köpt Supernaut säger att kvalite har dalat. Kanske var bättre förr?

fillefire

Ny medlem
Köpa skidbyxor BIB
Hej,

Är det någon som har kolla på BIB skidbyxor/snowbardbyxor som både är snygga och har bra kvalité? Hart kollat lite på montec, men har hört att de inte har någon vidare kvalité. Pris är inte direkt viktigt, men byxorna ska hålla i många år. Gillar inte Norröna som har den mjuka och tajta delen högst upp. Någon som provat WearColour Hawk?

Tack på förhand!
Peak Performance, Northface och Arcteryx tycker jag har sköna bibs med tillsynes bra kvalitet (goretex eller motsvarande typ 70-80denier)

fillefire

Ny medlem
Köpa skidbyxor BIB
Är det någon som provat Peak Performance Ben Gorman Shell pants bib? Såg att de var på rea nu och de verkar riktigt bra och snygga, enkla svarta med lagom mycket fickor och ventilation

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp