Köpa Snowboard

DexTroN

Ny medlem
Köpa Snowboard
Jag undrar vart NI köper era snowboards mm...!

Ute på internet å isf vart, ute i affären å isf vilken?

Vad kollar ni på när ni ska köpa en bräda, bindningar lr skor?

pinn

Medlem
Köpa Snowboard
.....

först så tittar jag på de Japanska sidorna inna säsongen börjar för de brukar vara först med bilder på grejjerna.

--->http://www.backbowl.co.jp/ http://www.forth.jp/botomum.html http://www.e-greenfields.com/idiom.html

sen när grejjerna kommer i butik så åker jag till Göteborg (Concrete [föredetta OneOff] eller proStuf (som slutat med snowboard nu ???) eller Hollywood.

där klämmer jag å känner och vrider å testar å så vidare..

sen när jag bestämt mig för vilka grejjer jag skall ha så köper jag mina saker från österrike från dessa två affärer där man sparar flera hundralappar.

http://www.hot-zone.at/store/index.php (Hot-Zone)

&

http://www.blue-tomato.at/WelcomeAction.bto (Blue-Tomato)

....

nu på den senaste tiden har jag suttit mycket på eBay och köpt grejjer för även med frakt, tull och moms etc etc så blir det faktiskt billigare än att köpa online från österrike.

http://www.ebay.com/ (eBay)

....

prisexempel..

Burton bindningen P1. den ultra sköna jibvänliga supersnygga saken från Burton Snowboards.

P1 i sverige = (boardstore.se) 3157:- (om man e medlem blir det 2999:)

P1 i österrike = (hot-zone.at) 270 E = 2497:- (inklusive frakt för köp över 1000:)

P1 på ebay = ca. (220 $ + frakt 45$) 265 $ = 2016:- (håll tummarna för att du slipper tullen)

skulle paketet fastna i tullen så blir det ca: 30% tull (tror jag)

= 2016 x 1,3 = 2620:-

... jag köpte mina P1.or från USA (eBay) och slapp tullen så jag betalade i slutändan ca: 2000:-

och det är ändå 1000:- som man kan lägga på annat, liftkort, öl, bensin eller andra saker.

....

handlar man mycket från ebay så kanske man sparar flera flera tusenlappar en säsong.

... kom ihåg att det BARA är ekonomiskt att handla på eBay från USA OM man köper saker som är DYRA... ex. över 1000:- annars så går det jämt ut med att handla från österrike..

...

ta bara Burtons flaggskepp Burton vapor. en supertuff bräda..

vapor i Sverige = 9000:-
vapor, hot-zone = 900 E = 8300:-
vapor, ebay = ca: 700$ + 150$ frakt = 850$ = 6500:- (utan tull)

.. fatta att få en vapor för "samma" pris som en custom i Sverige..

damn!

/Kalle aka Pinn

putte732

Ny medlem
Köpa Snowboard
Om hela Sverige skulle handla på nätet så skulle det inte finnas några butiker kvar i Sverge.. Det skulle ju vara tråkigt..
Hoppas folk som köper prylar uppskattar den service som man förmodligen får i butikerna.

Sandgren2

Ny medlem
Köpa Snowboard
Pinn e bra han =) hah!

Har man tur kan man ju hitta någe här på freeride eller blocket =)

har även handlat från backcountry.com

eastern-boarder.com är olagliga å skickar burton till sverige från Usa!! BILLIGT SÅ IN I STJÄRTEN :P hehe. Tullen är 25% på backcountry, easternboarder kanske kan vara extra olagliga å skicka som gåva? lycka till

peace

pontus87

Ny medlem
Köpa Snowboard
jo det är ju sant putte732 men det är ju så synd att det ska vara så olika priser på nätet och i en vanlig butik. och varför ska det skilja så mycket i pris land till land.

om det hade varit samma pris överallt eller att skildnaderna inte var lika stora skulle nog många iallafall jag gå ner till den lokala snowboardbutiken och köpa mina saker där istället för nätet.

men pga dom höga priserna i sverige så vänder iallafall jag mig till butiker i usa där jag får alla saker till 40 % billigare än vad det är här i sverige. det är ju synd att jag inte stödjer svensksnowboard men för dom där 40 % så gör det inte så mycket för mig.

och det där med att det är olagligt att skicka burton från usa verkar ju vara rena bluffen.
ingen har skippat att skicka över burton saker till mig iallafall. vill folk köpa klart dom skickar över vem skulle kunna kolla upp om dom skickar burton eller inte?

Det där med tullen så brukar det vara att 25 % är moms och ca 3 % är tullavgift.
Att skicka som gift verkar ju vara ren shit. tror dom har genomskådat det där med att om det står gift så är det inge moms å det för alla paket som kommer står det fan gift på nu för tiden.
brukar vara så att allt under 500 är tull fritt över så blir det tull. men inte varje gång.

Sandgren2

Ny medlem
Köpa Snowboard
Företagen (internetsidorna) i USA har ett avtal med Burton, de får inte skicka till europa!

Privatpersoner får ju självklart göra det! men inte internetsidorna! Har kollat upp d där sås ja vet =)

brum

Ny medlem
Köpa Snowboard
tycker också man ska försöka handla så mycket det går i sverige. jag ska just köpa en allian. köper jag den av stale betyder det att de kan fortsätta med sin svenska agentur och då fortsätta föra allian i sverige. alltså (förhoppningsvis) bättre service och mer tillbehör (gäller kanske främst bindningar och annat). kanske tjänar man t.o.m på längden själv. fan, lägg de där extra hundralapparna på den lokala affären, för vad gör blue-tomato och alla andra jävla internetbolag för din lokala snowboardbacke? inte ett skit. affärerna är en naturlig del av snowboardkulturen, och det är en synd och skam att alla ska handla på nätet för några hundralappar mindre.

om alla lägger de där hundralapparna extra på en lokalköpt bräda (ännu bättre jackor och kläder eftersom det är det butikerna tjänar på) kanske det resulterar i att affären sponsrar ett rail eller trycker på för en bättre park i lokalbacken. och det är väl lätt värt 500 sek? eller har jag fel?

pontus87

Ny medlem
Köpa Snowboard
Där har du fel iallafall här där jag bor.
här har vi sveriges största actionsportbutik som tjänar som bara fan men inte fan sponsrar dom den lockala backen. och varför betala 500 mer för en jacka 500 mer för ett par byxor? när du har köpt ett helt nytt set up så har du typ betalar flera tusen mer och det gillar inte jag iallafall. om du gör det så är det ju bra men jag hoppar nog över det.

och det där med servicen är väl den samma. du får lika bra service om du köper på nätet som av lokala butiken.

svisse

Ny medlem
Köpa Snowboard
brukar handla på www.blue-tomato.com
Österikisk sida med mycket prylar och riktigt bra priser för att vara europa.
Gratis frakt vid order över 300 E och transport hem till dörren.
Burton UNIinc för 530 E att jämföra med junmkyards 5999. beroende på vilket märke så kan man spara runt en tusing.

Dessutom säljer brukar de sälja ut förra årets modeller till HALVA priset.

martyn

Ny medlem
Köpa Snowboard
Ska Prostuff i Göteborg sluta med snowboards? De höll ju precis på att ta in massa prylar när jag snacka med dem innan nyår. Nää det tror jag inte, eller!?

Går hellre till en butik och gör hela affären, snack massa skit "inte bara produkten å så". Är helnöjd med de rabatterna jag fått de senaste gångerna jag har handlat i butik 700 spänn till en 1000 lapp! Fast det beror la lite på var och vad och med vem man köper av å så.

InZan3

Ny medlem
Köpa Snowboard
köpte min salomon 450 av en poalre.. men Junkyard och boardstore just nu med 10-50% rea

Gaass

Ny medlem
Köpa Snowboard
visst, stödjer man svenska snow affärerna när man köper i Sverige, men ibland händer det att dom inte har grejerna man är ute efter och då är man tvungen att handla över internet, som för övrigt är billigare;)

/Ga$$

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp